Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо начело във втората тренировка в Саудитска Арабия

Алонсо начело във втората тренировка в Саудитска Арабия

3257
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Астън Мартин

Фернандо Алонсо (Астън Мартин) бе най-бърз във втората тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Втори се класира Джордж Ръсел с Мерцедес, а трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

Втората сесия е най-важна от подготовката на отборите, защото е в условия, подобни на тези, в които ще се проведат квалификацията и състезанието. Стартът обаче бе отложен. Причината бе, че рейс контролът открил повреден капак на шахта пред боксовете и трябваше да провери всички преди да пусне пилотите на трасето. Забавянето бе с 10 минути.

Температурата на въздуха бе 25 градуса в началото на тренировката, тази на пистата – 31 градуса. Оскар Пиастри бе пръв при зеления семафор, последван от Гуаню Жу, Алекс Албон, Пиер Гасли, Валтери Ботас, Естебан Окон и т.н.

Изборът на гуми бе най-много медиум, малко хард, а двама пилоти – Юки Цунода и Даниел Рикиардо бяха със софт. Ботас се завъртя в първия завой, но успя да се върне на пистата и продължи.

Ландо Норис се оплака, че задната част на Макларън-а му потъва в серията от пети до девети завои. От тима му отговориха, че други коли с по-агресивни настройки са имали подобни проблеми. 10 минути след началото на сесията пък начело бе Фернандо Алонсо с 1:29.846 мин (медиум). Шарл Льоклер бе на 0,189 сек зад него (също с медиум). Норис се нареди трети (+0,314, хард). Макс Верстапен излезе втори, на 0,051 сек от Алонсо, като той бе със средните по твърдост гуми.

Логан Сарджънт едва избегна Люис Хамилтън на трасето и излетя настрани. Рейс контролът съобщи, че ще разследва случая след тренировката. Карлос Сайнц видя инцидента и каза по радиото, че карането е било супер опасно.

„Стореното от Хамилтън беше супер опасно. Беше по средата, можеше да се дръпне настрани. Сарджънт едва не катастрофира заради него“, коментира Сайнц.

„Не знаех, че някой е в обиколка. Опитвах се да се махна от пътя за Сайнц и изведнъж се появи Уилямс“, каза Хамилтън на рейс инженера си Пийт Бонингтън по радиото.

Джордж Ръсел се оплака, че болидът му е свръх нестабилен при висока скорост. През това време Верстапен излезе пръв с 1:29.543 мин

В подреждането всички пилоти с едно изключение от първия до 12-то място бяха постигнали времената си с медиум. Единствено Норис, смъкнал се до седма позиция, бе записал най-добрия си тур до този момент с хард. Пилотите на Виза РБ продължаваха да работят със софт.

В средата на втората свободна сесия в Саудитска Арабия редът в класирането отново бе различен. Вече всички бяха със софт. Начело пак бе Алонсо (1:28.827 мин). На 0,353 сек от него бе Льоклер, следван от Перес (+0,473 сек). Четвърти бе Ланс Строл пред Верстапен, Сайнц, Цунода, Норис (който пак се оплака от т.нар. bottoming).

Верстапен се доближи на 0,331 сек до Алонсо. Хамилтън излезе седми, на 0,677 сек от испанския пилот. Фернандо не бе доволен от случващото се на трасето, промъквайки се между няколко пилоти, включително съотборника си в Астън Мартин.

„Хаос! Толкова опасно“, възкликна Алонсо по радиото.

Ръсел направо наруга Цунода, след което даде второ време (+0,230 сек).

20 минути преди карирания флаг повечето пилоти бяха в дълги серии

До края на сесията нямаше повече бързи опити и Алонсо остана начело в класирането.

Втори и трети останаха Ръсел и Верстапен. Четвърти се класира Льоклер, следван от Перес, Строл, Сайнц, Хамилтън, Гасли, Пиастри.