Според Фернандо Алонсо скъсяването на DRS зони, срещу което са голяма част от пилотите във Формула 1, се случва заради това, че миналия сезон на съответните писти изпреварванията са били твърде лесни. Двукратният световен шампион коментира също така в Маями, че всъщност в първенството има сериозна битка – просто не е за първото място.
„Тук бяха най-лесните изпреварвания миналия сезон, очевидно е. Затова според мен от ФИА решиха да скъсят DRS зоната. В Баку през миналата година също се задминаваше доста лесно и постъпиха по същия начин. Чух Люис [Хамилтън] да казва, че сега зоната е твърде къса. Според мен е твърде къса за тях (Мерцедес – б.р.) с високото аеропритискане. За Ред Бул е твърде дълга. Различно виждане за различни коли“, сподели Алонсо.
„Мисля, че тези действия са резултат от изчисленията, които са направени във ФИА. В Баку и Маями имаше повече изпреварвания, доста лесни и затова дойде скъсяването. Да видим как ще е сега. Трудно е да се предвиди.“
„Вярно е, че изглежда тази година следването на други коли е малко по-трудно. Това е 100% така. За Ред Бул обаче изглежда DRS зоните са твърде дълги. Просто зависи коя кола взимате за пример. Според мен имаше високи очаквания по отношение следването на болидите. Общото желание бе колите да се доближат повече. Не знам. Може би трябва да изчакаме още малко време.“
„Ако от Ред Бул не бяха толкова напред, можеше да се получи интересна битка с три или четири отбора, движещи се на 0,1-0,2 сек. Тогава сигурно щяхме да твърдим, че правилата са успешни. Сега като че ли историята се повтаря. Когато мине известно време, регламентът уляга. После, през 2026 г. ще има други нови правила и тогава може би всичко пак ще се промени“, каза още Алонсо
„Забележете, че ако махнете Ред Бул, то понякога в Q1 от трето до 16-то място колите се събират в 0,6 сек. Всички завършват квалификацията в реда, който са заслужили. Как обаче да изпревариш по време на състезанието болид пред теб, който е само половин десета от секундата по-бърз от теб. Тоест ситуацията на трасето е горе-долу нормална.“
„Нещата могат да зависят и от гумите. Те все още прегряват доста сериозно, когато следваш други болиди. Трябва внимателно да решаваш кога да доближаваш колата пред теб. Колите са прекалено тежки със сигурност. Но пък са приятни за управление“, добави Алонсо.
Испанецът се върна в историята назад и повтори, че като цяло не се случва нещо необичайно за Формула 1.
„В F1 винаги е било така. 7 години Хамилтън и [Валтери] Ботас бяха първи и втори (пет, преди това съотборник на Хамилтън бе Нико Розберг – б.р.). Преди това бяха [Себастиан] Фетел и [Марк] Уебър. Имаш ли най-бързия болид, то може да стартираш и малко по-назад и да се придвижиш напред. В който и друг болид да си, където се класираш в квалификацията, горе-долу там си оставаш и в състезанието. Във втора и трета обиколка вече няма кой знае какви изпреварвания“, сподели Алонсо.
Spending time with you. 🙏@alo_oficial stuck around after our I / AM event, taking the time to meet the driving force of the team: our fans.
We see you, we hear you, we’re with you.#IAM pic.twitter.com/JIrtbK0LbR
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 5, 2023