Фернандо Алонсо коментира темата с размерите на настоящото поколение болиди. Според него, автомобилите са твърде големи, за да се движат на тясна и криволичеща писта като Монако. Алонсо поиска следващата генерация машини да бъдат „достатъчно малки, за да поберат хора като него и Юки Цунода.“
Миналия уикенд се проведе поредното издание на Гран при на Монако. Състезанието отново беше доста скучно и монотонно въпреки задължителните две спирания в бокса. Това не доведе до по-голям екшън на трасето, което продължава да бъде почти непроменено от 1929 г. насам.
Основната причина за скучните състезания в Монако са свързани с твърде големите и широки болиди. Те са твърде големи, за да се движат на тясната и бавна писта в Княжеството. Това призна и шефът на Макларън Андреа Стела, както и някои негови колеги и пилоти
Алонсо коментира ситуацията с пистата в Монако по време на вчерашните срещи с медиите. Той призна, че автомобилите от началото на новия век му любими, въпреки че не са толкова подходящи за движение по улиците на Монте Карло.
Пилотът на Астън Мартин се движеше на шеста позиция в началната фаза на Гран при на Монако. За нещастие, повреда в двигателя го принуди да се оттегли от надпреварата. Така той пропусна златна възможност да спечели първи точки за сезона.
Алонсо призна, че настоящите болиди са доста големи и не много подходящи за по-ниски пилоти като него и Юки Цунода и се пошегува, че „това е проблем на Джордж Ръсел.“
„Автомобилите трябва да са достатъчно малки, за да поберем в тях Юки и мен“, пошегува се Алонсо. „След това идва проблема за Джордж.“
Ръсел е един от най-високите пилоти на стартовата решетка със своите 185 см. В същото време Цунода е висок едва 159 см. Алонсо също е един от най-ниските пилоти в F1- 171 см.
„Има и други спортове като баскетбол и други неща. Знаете, че [Ръсел] може да опита“, продължи да се шегува испанеца. „Винаги съм казвал, че в началото на 2000 г. бяха най-добрите автомобили, които съм карал. Но може би съм малко романтичен в този отговор, защото това бяха първите ми дни във Формула 1 и успехът дойде именно през тези години.“
„Mисля, че V10 двигателите и малките автомобили.. Имам страхотни, страхотни спомени от онова време. Автомобилите бяха приятни и забавни за каране. Но те все още не можеха да изпреварват в Монако“, добави Фернандо Алонсо.
Според Алонсо, конфигурацията в Монако е част от чара на трасето и че ограниченията не са нещо ново
„Монако винаги си е било Монако. Сега обаче има много очаквания, има много медии, има много неща в интернет и в социалните мрежи. Това са все неща, генерирани за Формула 1″, обясни Алонсо.
„Искаме да видим шоуто, искаме да видим изпреварванията, искаме да подобрим спорта от дивана си. Всеки, който си стои у дома има такива идеи.“
Пилотът на Астън Мартин също така не крие изненадата си от негативните коментари след края на всяко състезание в Монако.
„Винаги съм малко изненадан от негативните коментари в понеделника след Гран при на Монако. Не се притеснявайте, защото догодина отново ще отидем там и в сряда ще сме толкова развълнувани.“
„Това е нещо нормално. Изиграваш всичките си карти в събота. Това понякога е добре, понякога не. Има и други писти, които също са такива.“
„Това е естеството на Формула 1, дори и при толкова конкурентното поле в момента. Преди две-три години Макс и Ред Бул печелеха почти всички състезания. Това се случи и с Макларън в края на 80-те години. Именно това е F1. Но това все още е спорт номер едно и ние все още приемаме какъв е той.“
Алонсо също така предупреди да не се насочва вниманието към негативите на събитието в Монако. Той посочи, че в редки случаи има чисти изпреварвания на пистата
„Ланс Строл изпревари Нико Хюлкенберг в последната обиколка. Можете да видите едно изпреварване на всеки три години“, коментира Алонсо. „Постоянно се говори за това колко лошо е това нещо, вместо за това е добро. Не трябва да забравяме, че това е Монако.“
„Може би има няколко идеи, които можем да обмислим за Монако. Но не мисля, че има нужда да мислим [за] нещо радикално. Както казах, сега има много съдържание, което трябва да се създаде. Ние, пилотите сме прекалено мили, така че отговаряме на всеки въпрос. Ако преди 40 години попитате [Аертон] Сена и [Ален] Прост за Монако след една седмица, те ще бъдат по-малко учтиви, отколкото сме ние сега“, заключи Фернандо Алонсо.
По-рано тази седмица Алонсо стана посланик на пистата в Барселона. Двукратният световен шампион ще опита да помогне на трасето да остане в календара на F1 и след 2026 г.
Вижте тази публикация в Instagram.