Фернандо Алонсо се изкара в подкрепа на Фелипе Другович. Двукратният световен шампион вярва, че бразилецът има достатъчно скорост и се надява да бъде титуляр в F1 догодина. Това обаче е много малко вероятно заради наличието на прекалено малко свободни места. Другович е резервен пилот на Астън Мартин последните години, но така и няма да получи шанс с британския тим.
Другович спечели титлата във Формула 2 през 2022 г. Веднага след това той се присъедини към Астън Мартин в ролята на тестов и резервен пилот.
Бразилецът записа няколко тренировки с британския тим и участва в редица тестове с предишни болиди (TPC), както и такива на гуми. Другович дори замести Ланс Строл по време на предсезонтие тестове през 2023 г. , след като канадецът получи фрактура на китката.
Другович така и не получава шанс в F1. Бразилецът можеше да замени Строл в Канада. Пилотът на Астън Мартин обаче се възстанови навреме за домашния си уикенд в Монреал. Участието на Другович в 24-те часа на Льо Ман също спъна бразилеца
В началото на месеца Другович замести Алонсо в първата свободна тренировка на Хунгароринг. Двукратният световен шампион обаче се върна за остатъка от рейс уикенда. Така Другович отново не успя да направи официален дебют в F1.
Алонсо подчерта титлата на 25-годишния пилот във Формула 2, която бе спечелена с втората най-голяма преднина пред второто място в историята на категорията, като пример за неговата впечатляваща скорост.
„Би било чудесно да видим Другович в F1“, заяви Алонсо. „Той има невероятен талант. Спечелването на титлата във Формула 2 беше доказателство за това.“
Алонсо добави, че опитът му от работата с Другович в Астън Мартин допълнително укрепва убеждението му, че той заслужава място на грида.
„Виждаме го тук всеки ден и работим с него. Той работи на симулатора и кара в някои свободни тренировки. Винаги е постигал резултатите, които отборът изискваше, дори и с много ограничен брой обиколки.“
Другович записа няколко участия в WEC и IMSA последните години. Този сезон бразилецът кара прототипа на Кадилак в 24-те часа на Дайтона и 24-те часа на Льо Ман. Не се изключва той да се насочи изцяло към състезанията за издръжливост, тъй като едва ли ще получи шанс в F1. Миналия месец Другович записа два старта във Формула Е с Махиндра Рейсинг и дори спечели точки. Има вероятност той да се насочи и към световния електрически шампионат.
Единствената реална възможност за Другович в F1 е Кадилак. Бразилецът кара за един от клиентските екипи на американския производител в състезанията за издръжливост. Попитан относно шансовете да отиде в тима, той отговори така:
„Наистина не знам. Опитвам се да дам най-доброто от себе си на пистата и се надявам това да ми донесе място за следващата година. Но в същото време не мога да мисля за това, особено когато карам.“
„Всичко, което направих, беше да се опитам да свърша работата за отбора и да ги направя щастливи. Още се надявам, че един ден това ще ми донесе място във Формула 1“, обясни Другович.
На въпроса какво би допринесъл, той отговори: „Мисля, че съм най-добрият пилот в момента, с най-много изминати километри, шампионска титла във Формула 2, победи и опит и в други категории.“
„Мисля, че съм единственият, който никога не е катастрофирал с болид от F1, единственият, който съм карал във Формула 2 и никога не съм катастрофирал с болид от Формула 2. Познавам категории, които ще повлияят и на опита ми през следващата година.“
„Следващата година ще бъде много свързана с двигателя, батерията и икономията на енергия. Това е свързано с целият ми опит от Hypercar и Формула Е. Аз съм единственият пилот в падока тук, който е карал с гуми от 2026 г. Скоро трябва да карам отново [преди поредния тест на Пирели в Унгария].“
Вижте тази публикация в Instagram.