Фернандо Алонсо записа една от най-лошите си квалификации от началото на сезона. Пилотът на Астън Мартин остана една осми след края на последния сегмент от сесията в Унгария. Алонсо не бе и никак доволен от новия формат на сесията и използването на алтернативно разпределение на гумите (ATA).
Този уикенд отборите от F1 използваха два комплекта по-малко гуми от традиционното заради ATA. Освен това пилотите бяха задължени да карат с твърди гуми в Q1, средно твърди гуми в Q2 и меки в Q3. Това доведе до някои разбърквания в подреждането. Най-пострадал от този експеримент се оказа Джордж Ръсел (Мерцедес), който отпадна още в Q1
Алонсо не е никак голям фен на този формат. Испанецът вярва, че така се ограничава пробега на трасето, тъй като всеки се опитва да пести възможно повече ресурса в своите гуми.
„Смятам, че беше пълна катастрофа да видим автомобили, които не се движат в свободните тренировки, защото пестят гуми“, сподели Алонсо. „Това не допринесе с нищо за шоуто. Тъжно ми е да видя зрителите, които са платили за билетите си за петък – FP1, FP2 и FP3, докато в същото време автомобилите не разполагат с достатъчно гуми.“
Алонсо остана едва осми във вчерашната квалификация на Хунгароринг. Пилотът на Астън Мартин прескочи Q1 и Q2. Въпреки очакванията, той така и не успя да запише толкова силна обиколка и бе изпреварен от двете коли на Макларън и Алфа Ромео, както и от Шарл Льоклер (Ферари)
„Разликите в колоната са толкова малки. Затова загубата или печеленето на една десета тук или там е от огромно значение за определяне на крайните позиции. Смятам, че представянето ни е по-добро, отколкото предполага резултатът ни“, сподели Алонсо.
„Гледайки напред към състезанието, знаем, че тук е трудно да се изпреварва, така че задачата ни няма да е никак лесна. Ще се опитаме да извлечем максимума по време на състезанието. Целта и е да влезем в топ 6 и да спечелим възможно най-много точки“, добави пилотът на Астън Мартин.
Съотборникът на Алонсо Ланс Строл не прескочи Q2. Състезателят на Астън Мартин даде 14-то време и бе разследван от стюардите. В крайна сметка канадецът не получи наказание и запазва стартовата си позиция.
„Беше разочароващ факта, първата ми обиколка в Q2 беше заличена заради ограниченията на пистата в завой 12. Просто натисках здраво и ми беше трудно да разбера къде е линията, тъй като няма как да я усетя“, каза Строл.
„Новият формат на квалификацията направи нещата малко по-трудни. Аз нямам нищо против, тъй като това важи за всички пилоти. Групата около мен е изключително сгъстена, а разликите между всички отбори са малки. Затова днес ще се стремим да се възползваме максимално от всички възможности, които се открият пред нас“, добави пилотът на Астън Мартин.
70 laps around the Hungaroring, we’re ready for it.#HungarianGP pic.twitter.com/cToO65JBwn
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 23, 2023