Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Гумите все още са най-важният фактор при изпреварванията, не по-лесното следване...

Алонсо: Гумите все още са най-важният фактор при изпреварванията, не по-лесното следване на друг болид

1755
0
Фернандо Алонсо, Естебан Окон
Фернандо Алонсо и Естебан Окон; снимка: Пирели

Рос Браун бе много доволен от първия кръг от световния шампионат на Формула 1 през сезон 2022. Изявлението му бе предпазливо и посочи, че е имало продължителни битки. Чуха се и други одобрителни гласове, но Фернандо Алонсо например посочи, че докато автомобилите могат наистина да се доближават повече един до друг, то изпреварванията в по-голяма степен зависят от състоянието на гумите, тъй като то определя скоростта при излизане от кривите.

„Следването (на друг автомобил) определено е по-лесно. Това го видяхме още на тестовете. Изпреварванията обаче все още не са толкова лесни, колкото изглежда по телевизията.“

„Според мен всички задминавания, които видяхме (в Бахрейн), се дължаха на 2-секундното предимство на отделни коли с нови гуми спрямо други“, заяви Алонсо

„Попаднах на болиди, спрямо които скоростта ми бе с две секунди по-добра и изпреварих в някои завои. Попаднах и на 2 секунди по-бързи от мен автомобили – те пък минаха пред мен. Според мен най-големият фактор все още са гумите, а не следването. Трябва да видим, нужни са още състезания.“

Според съотборника на Алонсо в Алпин Естебан Окон DRS-ът пък няма толкова голямо влияние като преди. Французинът също отбеляза, че следването на друг автомобил е по-лесно и го отчете като стъпка в правилната посока.

„Колите се влияят по-малко при движение една зад друга, макар че все още има влияние. Ефектът на изтегляне обаче е сериозно намален. И според мен основната причина за наблюдаваните изпреварвания бе разликата в гумите“, добави Окон.

Наблюденията на Ландо Норис бяха дори по-крайни. Пилотът на Макларън каза, че е очаквал повече улеснение.

„При доближаване пак толкова лесно се пързаляш, предната част се дестабилизира, гумите прегряват. Може би е малко по-добре, но отново се губи много аеропритискане. И мисля, че напредъкът не е толкова голям, колкото всички се надяваха“, разясни британецът.

Техническият директор на Алпин Пат Фрай заяви, че е твърде рано да се правят изводи колко лесни или трудни са изпреварванията в новите условия

„Със сигурност изглежда като че ли автомобилите се следват значително по-отблизо без това да наранява гумите, особено в завоите. Това определено е стъпка в правилната посока. Някои от маневрите през миналия уикенд – като на първи и четвърти завои например – са просто следствие от характеристиките на пистата в Бахрейн. Да видим как ще е положението в Саудитска Арабия тази седмица и по-нататък преди да правим заключения.“

„В Бахрейн износването на гумите бе високо за всички отбори. Още преди старта знаехме, че ще е състезание с 2 или 3 питстопа. В петък ще преценяваме каква ще е деградацията на пистата в Джеда. Миналата година беше надпревара с един бокс преди червените флагове.“

„Самата писта в Джеда е напълно различна от тази в Бахрейн – по-ниско аеропритискане, значително по-висока средна скорост и постоянна опасност от стените. Пилотите я харесват, защото е бърза и много вълнуваща. Нямаме никакви особени новости за Саудитска Арабия, но в тренировките ще изпробваме някои интересни неща, които ще ни дадат идея за определени бъдещи концепции. Задното крило ще е различно, защото характеристиките на конфигурацията са други. Естебан ще се върне към последната спецификация на кутиите за радиаторите след инцидента миналата седмица. Имаме развоен план и вървим по него към надпреварата в Мелбърн и по-нататък“, заключи техническият шеф на Алпин.