Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо най-бърз и в последната тренировка, накъсана от тежки инциденти

Алонсо най-бърз и в последната тренировка, накъсана от тежки инциденти

44
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо бе най-бърз и в последната тренировка преди днешната квалификация за Гран при на Монако, засилвайки очакванията, че по улиците на Монте Карло колите на Ферари могат да постигнат повече отколкото в последните състезания. Както и в четвъртък, испанецът бе най-бързият пилот с най-меките гуми на Пирели суперсофт, а второ и трето време постигнаха Дженсън Бътън (Макларън) и съотборникът на Алонсо Фелипе Маса.

Световният шампион и лидер в първенството Себастиан Фетел с Ред Бул записа четвърти резултат, използвайки обаче по-твърдите гуми от типа софт.

Тренировката бе спирана на два пъти заради инциденти с Нико Розберг и Витантонио Лиуци, които за щастие се разминаха без тежки последствия за пилотите.

Пръв работа днес започна Михаел Шумахер. След като всички направиха опознавателните си обиколки, германецът остана на трасето и завъртя 3 поредни бързи обиколки, като подобряваше времето си.

На пистата излезе и вторият Мерцедес на Нико Розберг. На излизане от тунела в първата си бърза обиколка обаче той се разби, минавайки на сантиметри от ужасен челен удар в стената от пластични ограждения на новия шикан, където през 1994 г. едва не загуби живота си Карл Вендлингер. Колата бе в ужасно състояние, но пилотът (който живее на метри от мястото на инцидента) се отърва невредим и се върна в бокса. Механиците едва ли ще успеят да оправят автомобила за времето от 2 часа и половина до началото на квалификацията.

Тренировката бе спряна за 15 минути докато комисарите успеят да почистят пистата.

След рестарта Шумахер отново бе доста активен, като продължи работа с твърдите за уикенда гуми софт. Той получи допълнителна информация за катастрофата на съекипника си по радиото:

–          Нико блокира задните гуми на неравност. Налягането в тях бе много ниско в този момент, което вероятно допринесе за инцидента – гласеше съобщението от питуола за седемкратния световен шампион.

Алонсо също бе рано на пистата, за да тества днес за последно нова версия на задното крило и други нови компоненти (без огромните гърни лайсни от Барселона), които в бокса на Скудерията старателно криеха. Той бе най-бърз с 1:18.150 мин. Перес обаче подобри това постижение, като всичко все още тестваха само със твърдите гуми и сваляха непрекъснато времената с всяка направена обиколка. Алонсо стигна 1:15.924 и в продължение на още няколко тура поддържаше близко темпо. Бътън бе най-близо до този резултат. В средата на времето на пистата вече бяха и пилотите на Ред Бул.

Фетел направи топтур в началото на своята серия и бе на 0,543 сек от темпото на испанеца, но след като завъртя 5 последователни обиколки, бе най-бърз със софт – 1:15.497 мин. Продължи да кара в по-дълга серия от 12 тура и слезе до 1:15.245.

Хамилтън излезе последен от фаворитите на пистата, изчака да бъдат направени уточнения по колата му след загряващия тур. Сравнително бързо постигна втори резултат, а Уебър също много се доближи до Алонсо и в края на серията си го изпревари.

Още в 37-ата минута, докато колегите му правеха своите опити с по-твърдите гуми, Шумахер отново нетърпелив сложи суперсофт и с тях бе под времето на Фетел, Хамилтън, Уебър и Алонсо със софт. Той обаче твърдо изследваше преди всичко износването и затова си освободи време.

Хамилтън слезе много доволен от колата, но в последните 15 минути предстояха същинските симулации на квалификационни обиколки със супермеките гуми и те бяха най-важната част от днешна тренировка.

Алонсо пръв бе на пистата със суперсофт и направи отлична обиколка за 1:14.433. Тя бе с над 0,8 сек под темпото на Фетел със софт. Бътън го последва с меките гуми, но остана на 0,563 сек, а при Хамилтън картината бе още по-лоша – бе по-бавен от Фетел с твърдата смес. Маса пък записа трето време на 0,657 сек от времето на съотборника си, на направи още един бърз тур, който го изведе на 0,591 сек.

В последните 6 минути пилотите на Ред Бул точно излязоха също със суперсофт, когато в мантинелите на първия завой Сен Дево се удари Витантонио Лиуци с Испания Рейсинг и тренировката бе спряна за втори път.

2 минути преди края питът отново бе отворен и Фетел и Уебър можеха да изпробват колите си с последните настройки и с най-меките гуми, но в трафик от подредили се също за последни опити коли. Реално бързите им обиколки започнаха секунди преди времето да изтече и постиженията им бяха значително по-ниски от тези, които направиха с твърдия модел.