Фернандо Алонсо е изненадан от конфигурацията на новата улична писта в Лас Вегас. Пилотът на Алпин е очаквал трасето да бъде много по-бавно след като бе разкрит неговия дизайн. F1 ще направи своето завръщане в пустинния град през сезон 2023. Състезанието ще се проведе в събота вечер на изкуствено осветление. Това е втори период, в който Вегас приема кръг световния шампионат. Предишният бе през 1981-1982 г. Тогава домакин на надпреварата бе пистата Цезар Палас, разположена около паркинга на едноименния хотел.
„Пистата ще бъде супер бърза. Мислех, че ще бъде много по-бавна и технична“, сподели Алонсо във видеоклип, публикуван от Алпин.
6.1-километровото улично трасе бе разкрито от F1 миналия месец. То включва 14 завоя, но се очаква много от тях да бъдат минавани на пълна газ. Автомобилите ще развиват максимална скорост в секцията „The Strip.“ Там състезателите няма да отпускат педала на газта в продължение на почти два километра.
„Изненадан съм от скоростта, която може да се развие на тази писта. Смятах, че стилът е по-скоро като в Баку, където има множество завои и може би една доста дълга права. Но тук има само прави.“
Съотборникът на Алонсо Естебан Окон очаква отборите да използват нива на крилата, каквито са на Монца. Според французинът, прогнозите на F1 за максимална скорост от 342 км/ч вероятно ще бъдат надхвърлени в състезателни условия.
„Прогнозира се топ скорост от 342 км/ч. Очаквам тя да бъде по-висока„, отбеляза Окон. Той смята, че в състезанието може да е възможно достигането на скорост от „360, 370 км/ч с ефект на изтегляне и отворен DRS“. Това са едни от най-високите максимални стойности, наблюдавани на подобни писти.
Esteban and Fernando check out what the Las Vegas track has to offer 🇺🇸#LasVegasGP pic.twitter.com/hxBVeUNn2K
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 14, 2022
Междувременно изпълнителният директор на Алпин Лоран Роси разкри защо резервният пилот на тима Оскар Пиастри не взе участие по време на уикенда на пистата Албърт парк.
21-годишният състезател е в гаража на Алпин във всяко състезание на френския отбор. Също така провежда тестове и прекарва много време в симулатора.
Според Роси, Алпин се е намирал в едва третото състезание за сезон 2922. По този начин е имало твърде много рискове за осъществяване на подобен план.
„Идеята много ми харесваше. Това щеше да е страхотен момент за Оскар“, сподели Роси.
„Но ако трябва да бъда честен, тези автомобили са чисто нови. Те все още са доста крехки за всички отбори. Пилотите все още не са ги разучили напълно. Така че всяка една свободна тренировка е от значение.“
„Пистата също е нова. Просто това беше перфектната буря. Също така ние нямаме много резервни части.“
„Едно е да си редовен пилот и да счупиш колата, друго е да окажеш това напрежение върху новак, колкото и талантлив да е той. Ако изведнъж унищожите шасито по някаква причина, тогава сте като екипа на Хаас, които нямаха резервно шаси.“
„Имаше твърде много параметри, които го възпрепятстваха. Затова, за съжаление, решихме, че това ще се случи по-късно през сезона.“
A busy weekend for @OscarPiastri at his home race 🇦🇺#AusGP pic.twitter.com/ZQVbO7Kw8v
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 14, 2022