Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв във втората сесия на пистата Жил Вилньов

Алонсо пръв във втората сесия на пистата Жил Вилньов

60
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Канада, която бе прекъсвана на два пъти заради катастрофи. Пилотът на Ферари изпревари Себастиан Фетел (Ред Бул) с 0,369 сек, а трети остана Фелипе Маса – на почти половин секунда от съотборника си.

Четвърти и пети в подреждането са пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън.

Минути преди началото на вторите 90 минути проби стана ясно, че Серхио Перес няма да кара през останалата част от уикенда в Канада, тъй като се почувства зле. Неговото място зае Педро де ла Роса, който ще се състезава с овърола си от Макларън, защото не разполага с друг.

Времето и за втората сесия остана добро, като температурата на въздуха се качи до 23 градуса, а тази на настилката – до 42. Отборите пък изпробваха гумите софт и суперсофт, като забележителното бе, че най-бързите време на Алонсо и с двете смеси бяха много близки: 1:15.205 с по-твърдия тип и 1:15.107 с най-мекия в гамата на Пирели. Броят на обиколките, направени с един комплект, също не бе никак малък – някои състезатели стигнаха до 30 следобед, а това подсказва, че може би няма да има чак толкова много спирания в бокса по време на надпреварата.

В Ред Бул с облекчение установиха в паузата между сесиите, че по шасито на Фетел няма повреди след удара в Стената на шампионите. Болидът на германеца бе поправен (при това с помощта и на някои от механиците на съотборника му Марк Уебър) и той бързо влезе в ритъм на пистата. Засега обаче биковете нямат ясно изразено предимство на Жил Вилньов, каквото бе регистрирано в предишни надпревари.

Нико Розберг и Михаел Шумахер изкараха спокоен следобед, като основната цел в работата им бе да не допуснат този уикенд проблемите със задните гуми, които съсипаха представянето им в Монако. Нико призна, че всъщност колата е причина за убийствено бързото им износване:

Това ни е проблем във всички надпревари досега през сезона. Твърде много товарим гумите. Други правят по 60 обиколки с твърдата смес, аз го докарвам до 15, най-много 18 – в най-добрия случай. Но съм сигурен, че тук ще се справим, независимо, че на тази писта винаги има проблеми с гумите. Не се наемам да прогнозирам какъв ще е напредъкът. Днес събрахме ценни данни и тепърва ще анализираме и обсъждаме с инженерите стратегията за квалификацията и състезанието – допълни той.

Тренировката не мина без катастрофи. Адриан Сутил (Форс Индия) счупи предно ляво окачване, но ударът на Камуи Кобаяши (Заубер) бе толкова силен, че изпитанията бяха спрени, докато маршалите изчистят настилката от разпилените останки. Парче от колата на японеца бе открито във Ферари-то на Маса, а Люис Хамилтън спука гума и имаше съмнения за повреди по пода, след като мина през отломките. Минути след светването на зеления семафор Жером Дамброзио се оказа поредната жертва на не чак толкова доброто прилепяне (все още) и също катастрофира, предизвиквайки отново спиране. Всички пилоти са невредими, но на механиците им предстои тежка вечер.