Фернандо Алонсо остана най-бърз във втория ден тестове на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. Испанската звезда на Ферари постигна време 1:13.307 в ранния следобед (когато условията на трасето бяха възможно най-добри), изпреварвайки Себастиан Фетел (Ред Бул) с 0,307 сек и Пол ди Реста (Форс Индия) с 0,537 сек.
Алонсо посвети деня на по-дълги серии обиколки с новото F150. Той проведе серия аеродинамични тестове, събирайки данни и анализирайки поведението на автомобила. Немалка част от изпитанията бяха за директно сравнение на различните типове гуми на Пирели.
Тренировките бяха прекъсвани на четири пъти – заради Рубенс Барикело (електрическа повреда в Уилямс FW33), Пол ди Реста (излитане от пистата, докато все още свикваше с болида на Форс Индия), Нико Розберг (който спря Мерцедес-а си на трасето, но от отбора заявиха, че става дума само за проверка на горивната система и няма никакъв проблем). Накрая, двайсетина минути преди финала на сесията, Себастиен Буеми (сменил в кокпита на Торо Росо STR6 съотборника си Хайме Алгерсуари) стана причина за няколкоминутно забавяне.
Лотус Т128 пък записа дебюта си на писта днес, като първоначалните отзиви на Хейки Ковалайнен за автомобила бяха, че се чувства чудесно и че новият болид със сигурност е голяма крачка напред спрямо предшественика си. Проблеми със сервото обаче скъсиха значително програмата на отбора, като техническият директор Майк Гаскойн съобщи, че нещата трябва да се изгладят тази нощ във фабриката във Великобритания.
Междувременно в падока бе забелязан Карун Чандок в яке на Тийм Лотус, което засили слуховете, че той е на път да подпише договор за трети пилот с отбора на Тони Фернандес за 2011 г.
Доста от екипите използваха днес специалната боя, с която изследват поведението на потоците въздух около шасито. Един от най-ярките примери бе Уилямс-ът на Рубенс Барикело, който обаче загуби още повече време заради повреда. Въпреки това бразилецът твърди, че FW33 би трябвало да е добър автомобил, макар големият брой бутони на волана да е разсейващ за пилота по време на управление.
В Мерцедес тестваха сутринта KERS-а си, а Марк Уебър пък получи възможност да усети за първи път новия Ред Бул RB7 поне за няколко обиколки, след като взе колата от Фетел в края на сесията.
Люис Хамилтън натрупа доста информация за гумите Пирели, управлявайки междинен Макларън преди МР4-26 да излезе на бял свят в петък. Това е основната задача на тима, тъй като в колата за Валенсия няма нито KERS, нито подвижно задно крило – те ще дебютират с новия болид следващата седмица на Херес.
Времената от втория ден на Рикардо Тормо
1. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:13.307 |
2. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:13.614 |
3. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:13.844 |
4. | Люис Хамилтън | Макларън | 1:14.353 |
5. | Роберт Кубица | Рено | 1:14.412 |
6. | Нараин Картикеян | Испания Рейсинг | 1:14.472 |
7. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:14.645 |
8. | Тимо Глок | Върджин | 1:15.408 |
9. | Рубенс Барикело | Уилямс | 1:16.023 |
10. | Серхио Перес | Заубер | 1:16.198 |
11. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:16.266 |
12. | Себастиен Буеми | Торо Росо | 1:16.359 |
13. | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | 1:16.474 |
14. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:17.365 |
15. | Хейки Ковалайнен | Лотус | 1:20.649 |