Фернандо Алонсо изрази недоволство от правилата за квалификацията за спринта, които според него са в ущърб на достигналите топ 10 в редовната сесия за разпределение местата на стартовата решетка за Гран при надпреварата. Причината е в разпределението на гумите. След последните промени в регламента за квалификацията за спринта има определени типове гуми за отделните сегменти. Вчера обаче заради условията на пистата това изискване отпадна.
„Мисля, че да класираме и двете си коли в топ 8 (на квалификацията за спринта) беше някакво чудо, защото правилата в момента са такива, че имахме само стари гуми за втората квалификация. Разбирам, че когато е сухо, всички трябва да използваме медиум в Q1, медиум в Q1 и каквото е останало в Q3“, коментира Алонсо.
Пилотите наричат сегментите в квалификацията за спринт по същия начин като тези в редовната квалификация въпреки настояванията от страна на ръководството на F1 да ги разграничават. По същия начин при въвеждането на спринта всички го определяха като състезание, докато от Либърти и ФИА се опитваха да прокарат названието „спринтова квалификация“.
„В такива условия обаче очевидно правилата позволяват използването на каквито и да са сухи гуми. Това е огромен проблем за достигналите топ 10 в петък, защото вече сме си използвали всичките комплекти. Така че, да, не съм много доволен от тези правила и се надявам да подобрят спринтовия формат“, продължи Алонсо
„Според мен тази година е нещо като тест с цел подобрения. Но не бива да бъдем поставяни в такава ситуация. Борим се за големи неща в шампионата и не би трябвало да сме в такава позиция, след като в петък се представихме така добре“, каза още двукратният световен шампион.
В самия спринт Ланс Строл финишира четвърти, а Алонсо бе пети.
„Доволен съм от точките, които взехме. В крайна сметка спечелихме 3 повече от Ферари и 8 повече от Мерцедес. Битката с Ланс бе страхотно забавление. Едва в последната обиколка бяхме много близо в осми завой“, сподели испанският пилот на Астън Мартин.
„Иначе обмисляхме да сложим сликове, но оставаха само седем тура. Решихме, че имаме достатъчно разлика спрямо съперниците зад нас. Фактът, че Нико [Хюлкенберг] спря, когато бе на позиция със секунда пред мен, а финишира на секунда зад мен показва колко близо бяха решенията. Ние взехме правилното. Надявам се в Гран при състезанието да спечелим още точки. Целта ни ще е топ 5“, каза Алонсо.
In that race-day mood! 🤩#AustrianGP pic.twitter.com/hzaAv2tUHh
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 2, 2023