Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Алонсо идеалното решение за трафика в квалификации е връщане към варианта...

Според Алонсо идеалното решение за трафика в квалификации е връщане към варианта с 1 бърз тур на пилот

3271
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Астън Мартин

Трафикът по време на квалификация във Формула 1 е такъв, че на по-късите трасета в календара се стига до абсурдни ситуации при опитите на пилотите да отворят разлика между себе си и съперниците и да си осигурят малко по-чиста писта. Конфигурацията в Австрия, където този уикенд ще се проведе реално деветият след отмяната на старта в Емилия Романя кръг от световния шампионат на Формула 1, е точно такъв тип. На всичкото отгоре уикендът на Ред Бул Ринг е със спринт. Това означава две квалификации. Въпросът бе повдигнат в деня преди тренировката и Гран при квалификацията. Според Фернандо Алонсо решението е връщане към формат на сесията, при който всеки пилот има по един бърз тур, с който да даде време.

„Тази тема се появява всеки уикенд, особено на къси писти. Има няколко опции за подобряване на ситуацията. Едната е квалификация с по един бърз тур (за всеки пилот), каквато имаше преди. Според мен това би идеално, защото на пистата ще има по една кола“, обясни Алонсо

„Има и други предимства. В тази обиколка телевизията ще следи изцяло един болид, съответно ще се виждат спонсорите на всички. Такива неща. При промяна във времето се създава драма. На полпозишън може да се окаже различна кола, различно име. Предпочитам тази опция“, допълни испанският пилот на Астън Мартин.

Сезон 2021 бе особено натоварен с инциденти в квалификации, на които стюардите реагираха по различен начин и с различни санкции. Точно в Австрия през тази година Алонсо бе забавен от Себастиан Фетел. Четирикратният световен шампион, Валтери Ботас и Карлос Сайнц бяха разследвани след квалификацията. Бе установено, че са образували влакче, в чийто край се е оказал Фетел. Някои пилоти не спазват споразумението помежду им да намаляват на определено място и да не се прескачат в опашката. В крайна сметка немският състезател получи наказание 3 места назад на грида. Той бе видял Алонсо и бе опитал да мръдне, но не бе успял. Останалите пилоти се разминаха без санкции, въпреки че на практика Фетел бе забавен от тях. При други случаи пък наказания изобщо нямаше.

Впоследствие Алонсо заяви, че ФИА трябва да прилага по-сериозни и чести санкции.

„Не може в девети и десети завои 10 коли да вървят преди началото на обиколката с 5 км/ч. При нас правилата са да не се намалява от девети към десети завой. Не знам дали 11, 2 или 16 коли направиха точно това“, възмути се тогава испанецът.

Карлос Сайнц също каза днес, че може да се експериментира с квалификация с по 1 бърза обиколка на пилот

„Може би по време на спринтов уикенд. Така ще разберем дали работи. Лично аз бях голям фен на този вариант. Освен това би било страхотно забавление – изведнъж пистата е само за теб“, посочи Сайнц.

Според Макс Верстапен идеята може би не е най-добрата. Пилотът на Ред Бул заяви, че промяната в условията на пистата може да повлияе на резултатите.