Фернандо Алонсо отпадна още в първия сегмент от квалификацията в Монте Карло. Пилотът на Астън Мартин се оплака от големия трафик, който се образува по време на сесията. Алонсо предложи в бъдеще състезателите да бъдат разделени на групи по подобие на Формула 2 и Формула 3.
Алонсо продължава негативната си серия, започнала в Имола. Двукратният световен шампион отново отпадна в първия сегмент от квалификацията в Монако. Алонсо даде 13-то време малко преди изтичане на времето. После обаче той попадна в трафик и не успя да запише по-силен резултат. Същевременно няколко от състезателите зад него подобриха резултатите си. По този начин испанецът се смъкна до 16-то място и приключи твърде рано участието си в квалификацията. За сравнение, миналата година Алонсо потегли втори и се бореше за победата.
Алонсо беше крайно недоволен от големия трафик, който се образува по време на квалификационната сесия. Затова той предложи пилотите да бъдат разделени на групи. Подобно нещо вече се използва в поддържащите шампионати F2 и F3. Целта е да се сведат до минимум проблемите, свързани със струпването на автомобили на късото и тясно улично трасе
„Смятам, че [квалификацията на групи] ще бъде страхотна“, предположи Алонсо. „Мисля, че уикендът Монако е толкова вълнуващ. Ще е хубаво да видим обиколката на всички, защото пропускаме много велики моменти. Но да, това е начинът, по който се случват нещата тук.“
„Можеш да имаш късмет или да нямаш късмет. Миналата година имах късмет и постигнах известен напредък в Q1, Q2, а след това в Q3 си осигурих второ място. Може би сега бях един от претендентите за челни места, които отпаднаха в Q1 или Q2. Този път за нас лошият късмет беше за нас, както и за Чеко. Мисля, че той е 18-ти Това е Монако. Трябва да намериш правилния момент, а ние не го направихме,“ добави пилотът на Астън Мартин.
Алонсо смята, че е загубил три десети на излизане от новия шикан и още две на завоя Раска. Според него този дефицит е щял да му помогне да навакса и да се класира в Q2.
Състезателят на Астън Мартин не вярва, че автомобилът е можел да се бори за полпозишън. Той също така се съмнява, че ранното влизане в бокса в неделното състезание ще донесе много дивиденти
„Очевидно е, че може би не бяхме с колата, която да е на полпозишън. Мисля, че беше достатъчно да сме седми или осми. За нещастие оказах на грешното място в грешния момент“, каза Алонсо.
„Това е Монако. Знаете, че тук трудно да се направи чиста обиколка. Смятам, че загубих три десети от завой №11 заради автомобил пред мен. След това още две десети в последния завой с три автомобила, които бяха паркирани там, само за да започнат обиколка малко след това.“
„Никой не е виновен. Те не могат да изчезнат в последния момент от последния завой. Да, имахме малко лош късмет. Целта ни за състезанието е не катастрофираме и да се опитаме да запазим колата цяла. В тази част на годината се опитваме да внесем колкото се може повече подобрения. Сега просто трябва да се опитаме да завършим състезанието и да стигнем до Канада малко по-подготвени.“
„Мисля, че е невъзможно [да се направи по-ранен бокс]. Направих го в седмата обиколка в Имола и в осмата обиколка половината от стартовата решетка спря. Това е начинът, по който се случват нещата“, завърши Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион ще потегли с две места напред заради дисквалификацията на пилотите на Хаас, които се намираха пред него на решетката.
Другият пилот на Астън Мартин Ланс Строл прескочи Q1 в Монако. Канадецът даде 14-то време, но ще стартира едно място напред заради дисквалификацията на Нико Хюлкенберг.
„Мисля, че беше възможно повече. Направих няколко силни обиколки, за да стигна до Q1. След това попаднах в трафик по време на последната си летяща обиколка в Q2. Това ни коства няколко десети. Тук е особено трудно да се изпреварва, така че очаквам утре да имаме труден ден. Все пак ще се стремя да се боря за точки“, коментира Строл.
Race day. Monaco.
Ready to fight.#MonacoGP pic.twitter.com/kQGWmti3LP
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 26, 2024