Фернандо Алонсо коментира предстоящата Гран при на Австрия. Пилотът на Астън Мартин вярва, че спринтовият формат на уикенда в Ред Бул Ринг няма да е идеалния сценарий за Астън Мартин заради наличието на само една свободна тренировка.
Астън Мартин представи няколко подобрения в своя болид в Канада. Отборът от Силвърстоун беше с чисто нов под и капак на двигателя, както и нови въздушни кутии. Новостите в AMR успях да проработят според предварителните очаквания. Това позволи на Алонсо да запише още един подиум. Испанският ветеран финишира втори зад победителя Макс Верстапен от Ред Бул. По време на състезанието Алонсо водеше оспорвана борба с Люис Хамилтън
От Астън Мартин все още се опитват да разберат напълно новите части в автомобила. Този уикенд обаче екипът от Силвърстоун няма да разполага с толкова много време заради формата на състезателния уикенд в Австрия.
Австрия е домакин на втория спринтов уикенд от началото на сезона. Според новите правила, пилотите и отборите разполагат със само една тренировка в петък. По-късно същия ден се провежда квалификацията, която определя стартовата решетка за неделната Гран при.
В събота се провежда спринтова квалификация. Тя определя решетката за самия спринт, който е в събота следобед. За разлика от предишните две години, резултатите в тази кратка надпревара не оказват влияние на стартовата решетка в неделя.
Алонсо завърши на шеста позиция в първия спринт за сезона в Баку. Пилотът на Астън Мартин каза, че формата на уикенда в Австрия не е добра новина за тима от Силвърстоун, който се опитва да оптимизира автомобила.
„Спринтовият уикенд няма да е идеалния сценарий за нас. Нуждаем се от повече време и от повече свободни тренировки, тъй като сме с модернизиран автомобил. Все още трябва да разберем и оптимизираме малко пакета“, сподели Алонсо.
„Тъй като уикендът в Австрия включва спринт, ще разполагаме със само една тренировка, за да направим това“, добави пилотът на Астън Мартин.
Алонсо финишира в зоната на точките в последните си няколко участие в Австрия. Испанецът обаче няма нито един подиум на трасето край Шпилберг. Според него, характеристиките на Ред Бул Ринг ще паснат добре на болида на Астън Мартин. Алонсо също така очаква от Ферари също да са много силни тук
„Трасето ще бъде добро, а може би и по-добро за нашия пакет. Може би в Австрия ще имаме малко повече скорост“, обясни Алонсо. „Може би това е добра нова и за Ферари, ако погледнем исторически. Тук също има дълга права и къси завои, така че може би в Австрия ще имаме малко повече скорост“, добави Фернандо Алонсо.
Другият пилот на Астън Мартин Ланс Строл има само едно класиране в топ 10 на Ред Бул Ринг, записано през 2017 г. Целта на канадеца е да се спечели възможно повече точки и да помогне в борбата на своя тим с Мерцедес при конструкторите.
„Очаквам с нетърпение да се върна в Европа за четири състезания през следващите няколко седмици. Всички те ще бъдат на много различни писти. Ред Бул Ринг е предизвикателна и компактна писта с две различни половини. Докато първата половина има три прави с DRS, втората е поредица от бързи завои, така че е забавно да се състезаваш тук“, заяви Строл.
„Нашият уикенд се променя заради формата на спринта. Това означава, че FP1 е насочена към настройване на автомобила и набиране на скорост преди квалификацията в петък следобед. Спринтовото състезание в събота внася допълнителен елемент в целия уикенд, тъй като се опитваме да увеличим броя на точките в актива си“, добави пилотът на Астън Мартин.
Sprinting towards #AustrianGP weekend. 👊@lance_stroll | @alo_oficial pic.twitter.com/KjluQS7wi3
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 28, 2023