Фернандо Алонсо е един от едва четиримата пилоти, които не успяха да вземат точки в първите шест надпревари от сезон 2025 във Формула 1. Двукратният световен шампион отпадна в първите две състезания от състезателната година. След това има две 11-ти и две 15-ти места. Това е най-лошият старт на F1 сезон за него от 2017 г. насам. Единственото по-лошо представяне е от дебютната му година в Гран при. През 2001 г. Алонсо не успява да спечели точка с Минарди през целия сезон. Най-опитният понастоящем пилот на грида разчита на необичайни обстоятелства и хаос, за да отбележи някакъв актив през 2025-та.
„В Япония бях 11-ти, състезанието ни в Джеда бе перфектно (където пак бе 11-ти – б.р.). Досега имаше три възможности за взимане на точки в надпревари, където имаше хаос. В Австралия сбърках, изпързалях се на чакъла и изхвърчах. В Китай три коли бяха дисквалифицирани, но пък спирачките ми се подпалиха, а в спринта пистата бе суха, но ние останахме твърде дълго с интермедиите. Това са три пропуснати възможности за точки. Според мен ще имаме още един-два подобни шанса през останалата част от сезона. Надявам се да не изтървем и тях“, коментира Алонсо.
„Старая се да давам най-доброто от себе си зад волана. Мениджърите знаят какви новости предстои да излязат. Те работят наистина упорито и ние ги подкрепяме, но не можем да говорим за техническите неща и нови компоненти, защото не сме в течение всяка седмица“, каза още Алонсо
В Астън Мартин все пак имат развоен план за AMR25, въпреки че основният фокус е върху проекта за 2026 г.
„Резултатите ни са отражение от представянето на колата и ние не сме доволни от него. Анализираме цялата информация, която имаме от пилотите и се опитваме да разберем ситуацията. В момента няма конкретна област, в която губим. Има много проблеми за разрешаване“, посочи шефът на тима Анди Коуел.
„Данните от всеки кръг са информация, с която захранваме симулационния си инструментариум. Някои неща за 2026 г. ще тестваме на болида от 2025-та. Това е единственият начин да валидираме определени компоненти – ако работи в състезание, то това означава, че наистина работи. Така че ще използваме настоящата кола и като тестова. Ще продължим да изглаждаме инструментариума си, в чието използване сме все още на ранен етап. Едва сега започваме да работим с ресурси, от каквито големите отбори се възползват от десетилетия“, каза още шефът на Астън Мартин в Гран при.
View this post on Instagram