Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо ще разчита на хаос за точки този сезон. Астън Мартин ще...

Алонсо ще разчита на хаос за точки този сезон. Астън Мартин ще тества решения за ’26 на AMR25

1360
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Астън Мартин

Фернандо Алонсо е един от едва четиримата пилоти, които не успяха да вземат точки в първите шест надпревари от сезон 2025 във Формула 1. Двукратният световен шампион отпадна в първите две състезания от състезателната година. След това има две 11-ти и две 15-ти места. Това е най-лошият старт на F1 сезон за него от 2017 г. насам. Единственото по-лошо представяне е от дебютната му година в Гран при. През 2001 г. Алонсо не успява да спечели точка с Минарди през целия сезон. Най-опитният понастоящем пилот на грида разчита на необичайни обстоятелства и хаос, за да отбележи някакъв актив през 2025-та.

„В Япония бях 11-ти, състезанието ни в Джеда бе перфектно (където пак бе 11-ти – б.р.). Досега имаше три възможности за взимане на точки в надпревари, където имаше хаос. В Австралия сбърках, изпързалях се на чакъла и изхвърчах. В Китай три коли бяха дисквалифицирани, но пък спирачките ми се подпалиха, а в спринта пистата бе суха, но ние останахме твърде дълго с интермедиите. Това са три пропуснати възможности за точки. Според мен ще имаме още един-два подобни шанса през останалата част от сезона. Надявам се да не изтървем и тях“, коментира Алонсо.

„Старая се да давам най-доброто от себе си зад волана. Мениджърите знаят какви новости предстои да излязат. Те работят наистина упорито и ние ги подкрепяме, но не можем да говорим за техническите неща и нови компоненти, защото не сме в течение всяка седмица“, каза още Алонсо

В Астън Мартин все пак имат развоен план за AMR25, въпреки че основният фокус е върху проекта за 2026 г.

„Резултатите ни са отражение от представянето на колата и ние не сме доволни от него. Анализираме цялата информация, която имаме от пилотите и се опитваме да разберем ситуацията. В момента няма конкретна област, в която губим. Има много проблеми за разрешаване“, посочи шефът на тима Анди Коуел.

„Данните от всеки кръг са информация, с която захранваме симулационния си инструментариум. Някои неща за 2026 г. ще тестваме на болида от 2025-та. Това е единственият начин да валидираме определени компоненти – ако работи в състезание, то това означава, че наистина работи. Така че ще използваме настоящата кола и като тестова. Ще продължим да изглаждаме инструментариума си, в чието използване сме все още на ранен етап. Едва сега започваме да работим с ресурси, от каквито големите отбори се възползват от десетилетия“, каза още шефът на Астън Мартин в Гран при.