Алпин иска повече мощност от новия двигател на Рено. Това заяви изпълнителният директор на отбора Лоран Роси. Французинът предпочита посоката на новия силов агрегат да бъде насочена към по-висока производителност, отколкото повече надеждност.
Екипът на Рено смени своето име и марка преди началото на миналогодишния сезон в F1. Въпреки това отборът продължава да използва двигатели на компанията майка.
Французите избраха напълно нова турбо концепция за сезон 2022. Всички в отбора се надяват това да им даде предимство пред останалите доставчици на двигатели. Това ще е от решаващо значение, имайки предвид замразяването на двигателите до 2025 г. Дотогава единствено ще се разрешават промени, свързани с надеждността на мотора.
Роси признава, че това е било трудно решение, но се надява, че отборът може да изглади всички притеснения относно надеждността.
„Един двигател не може да има едновременно голяма мощност и силна издръжливост. Трябва да се избере едно от двете“, каза Роси, цитиран от Motorsport-Total.com
„Миналата година имахме моменти, в които ни липсваше издръжливост. Това е изборът, който направихме, защото единственият ни лост [през миналия сезон] беше надеждността.“
Роси обясни, че в миналото Рено е следвал принципа „надеждността на първо място.“ Той вярва, че задвижващият агрегат вече е в състояние да се справи с рекордния календар от 23 състезания.
„Затова казах на отбора да създаде силов агрегат, който има възможно повече мощност. Не ме интересува каква ще бъде неговата издръжливост.“
„Предпочитам да разполагам със задвижваща система, за която съм сигурен, че е постигнала максимална производителност. Това е по-добре отколкото да имам надежден агрегат, който не работи.“
„Сега вървим точно в обратната посока. Добрата новина е, че през последните няколко седмици навъртяхме хилядни километри с новия двигател на стендовете“, допълни той.
Рено се насочи в нова посока на дизайна на своя задвижващ агрегат за 2022 г. Концепцията е с разделен турбокомпресор. Новото оформление позволява двигателят да бъде преместен по-близо до пилота, постигайки по-добро разпределение на теглото.
Това е съвсем нова концепция, която позволява на Алпин да премести по-тежките си елементи към центъра на автомобила. Също така Рено работи по създаването на компактен и лек силов агрегат, за да подпомогне тази философия.
„Двигателят е напълно преработен и има напълно нова концепция“, обясни Роси.
„На първо място той разполага с двойно разположен турбокомпресор. Но това е само един от елементите, които правят цялото устройство по-компактно.“
„Самият двигател е по-лек и работи в по-широк диапазон по отношение на температурата и въздушното налягане. Това е истинска „промяна на играта“ за нас. Надявам се, че това ще ни позволи да наваксаме и намалим разликата до върха“, завърши Лоран Роси.
Преди малко повече от седмица Алпин подписа договор с бивш спонсор на Астън Мартин. Отборът ще представи новия болид A522 на 21 февруари. Събитието ще бъде дебют за новия шеф Отмар Шафнауер, който замени Марчин Будковски.
#A522Launch is TOMORROW. Drop an emoji below if you’re excited.#A522Launch pic.twitter.com/82c0RnJEMy
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 20, 2022