Начало Други Алпин няма да използва концепцията на двигателя от F1 в новия прототип...

Алпин няма да използва концепцията на двигателя от F1 в новия прототип LMDh

195
0
Алпин А480 WEC
снимка, Алпин

Алпин няма да използва концепцията на двигателя от F1 в новия си хиперавтомобил. Френският производител ще тръгне в друга посока при създаването на хибридната задвижваща система на прототипа в клас LMDh.

Изпълнителният директор на Алпин Рейсинг Бруно Фамен разкри, че никога не е обмисляно използването на 1.6-литровия мотор от F1 като отправна точка за двигателя с вътрешно горене на хибрида LMDh. Това се дължи най-вече поради причини, свързани с разходите и сложността на тази задвижваща система.

Той обясни, че Алпин е можел да изпълни изискванията за пробег и мощност на хиперавтомобила LMDh, който да се състезава с агрегат, разработен на базата на хибридния мотор V6 от F1.

„Пробегът е приблизително същият. Честно казано това щеше да е добре при правилото за три двигателя за един сезон, както е във Формула 1.“, сподели Фамен. Французинът е бивш технически ръководител на предишната програма на Пежо в Льо Ман. Именно той имаше основен принос за успехите на дизеловия модел Peugeot 908 LMP1 в периода 2007-2011 г

„Ние можем да намерим 500 kW плюс [целевата мощност от 670 к. с. за LMDh] по много по-лесен и много по-евтин начин. Той ще бъде много по-лесен и от гледна точка на дизайна и поддръжката.“

Фамен също така разкри, че Алпин вече тества двигателя на бъдещия прототип LMDh на изпитателния стенд в завода си във Вири-Шатийон.

„Концепцията е финализирана доста отдавна. Всъщност вече започнахме да тестваме и разработваме. От известно време двигателят е на стенда. Честно казано сме доволни, защото в момента всичко се развива доста добре.“

Фамен не разкрива никакви технически подробности за двигателя на Алпин. Той така и не разкрива дали той е поръчков състезателен агрегат или е базиран на серийна мощност. Изпълнителният директор на Алпин Рейсинг също така не пожела да каже кога марката планира да излезе на пистата с новия прототип LMDh. Той ще бъде разработен съвместно с френския конструктор Oreca, който разработи и наследения дизайн A480 LMP1. Именно с него френският отбор се състезаваше през последните два сезона в класа на хиперавтомобилите на WEC заедно със Signatech. 

Алпин A480 оказа доста съпротива на Тойота през сезон 2022 в WEC. Французите спечелиха състезанията в Себринг и Монца. За съжаление проблемите в Льо Ман до голяма степен попречиха на Никола Лапиер, Матю Ваксивиер и Андре Неграо да се поздравят със световната титла в най-високия клас на световния шампионат за издръжливост.

„Засега не даваме твърде много информация за това. Целта ни е да пуснем автомобила на пистата възможно най-скоро, за да направим достатъчно тестове преди началото на сезон 2024-та“, обясни Фамен.

Той предположи, че до предаването на работещ автомобил в ръцете на Signatech остава още известно време. В момента Oreca работи сериозно по проекта Alpine едва след като през лятото пусна в действие прототипа Acura ARX-06 LMDh.

„Oreca не беше в състояние да управлява две [дизайнерски] програми заедно. Всъщност те наскоро завършиха работата си с Acura. Сега наистина работим усилено заедно по развитието на автомобила. Разбира се, все още ни трябват няколко месеца, преди да го пуснем на пистата. Напредваме добре според графика на проекта и всичко върви по план.

Фамен също така обясни, че капацитетът на Орека е бил взет предвид при решението на Алпин да дебютира в LMDh през 2024 г. , а не през 2023 г. Именно тогава е първият сезон на новата категория в състезанията за издръжливост.

Същевременно главният изпълнителен директор на Алпин Лоран Роси вече предположи, че марката би могла да използва ресурсите на базирания в Енстън отбор от F1 при разработването на прототипа в клас LMDh. От друга страна, Фамен омаловажи казаното от Роси.

„Правилата на LMDh не са много амбициозни по отношение на аеродинамичните характеристики. Затова не се нуждаем от най-новата авангардна технология по отношение на аеродинамиката.“

„Смятам, че добавената стойност, която можем да донесем, ще бъде свързана с разработването на силовите агрегати, управлението на енергията и въздействието на хибридната система върху динамиката на автомобила. Това е ноу-хау, с което разполагаме във фабриката ни във Вири-Шатийон. Ако имаме нужда от повече, защо да не използваме съоръженията в Енстън?“

Фамен потвърди, че Alpine LMDh ще бъде хомологиран от ФИА както за WEC, така и за IMSA . Той обясни, че това ще даде възможност на клиентите да се състезават с бъдещия хиперавтомобил и в Съединените щати.

„Ще се радваме да продаваме повече автомобили. Ще бъдем много доволни, ако имаме някой клиентски отбор в САЩ.“