Алпин няма да копира дизайна на Ред Бул. Това заяви техническият директор Мат Харман. Според него, френският отбор трябва да следва собствен път на развитие, ако иска да постигне успехи, а не да взаимства концепцията на RB19.
Ред Бул наложи доминацията си през сезон 2023 в F1. Отборът от Милтън Кийнс спечели 21 от общо 22 старта и на практика нямаше никаква конкуренция. Причината за този успех бе свързана с RB19- автомобил, който бе перфектен в почти всяко отношение.
Концепцията на RB19 привлече вниманието на всички останали тимове на стартовата решетка. Някои от тях дори изкопираха дизайна на колата, проектирана от екипа на Ейдриън Нюи. Очакванията са тази година по-голямата част от отборите да заложат на подобни философии
Според техническия директор Мат Харман, в Алпин разбират какво точно е направило автомобила на Ред Бул толкова конкурентоспособен през 2023 г. Френският отбор също така е разбрал какво е направило другите автомобили толкова бързи.
Британският инженер настоя, че тези знания трябва да осигурят само вдъхновение за посоката на развитие на Алпин. Базираният в Енстън отбор трябва да направи голяма крачка напред. Миналата година французите финишираха шести при конструкторите и бяха изпреварени от Макларън и Астън Мартин.
„Смятаме, че сме го разбрали доста добре“, каза Харман относно RB19. „Разбираме какво правят. Не можеш да щракнеш с пръсти и да си го представиш за една нощ. Ние разбираме нашата посока за развитие. Мисля, че разбрахме и някои от другите автомобили на стартовата решетка.“
„Има и други страхотни автомобили с наистина интересни разработки. Става дума за това да се опиташ да разбереш какво правиш ти и какво правят те“, продължи техническият директор на Алпин. „В крайна сметка, ако просто следваме тези хора, никога няма да сме пред тях. Това е истинска мантра за нас. Трябва да се вдъхновяваме от тези хора, но все пак ще да следваме собствения си път на развитие.“
Всички отбори от F1 са изправени пред допълнително предизвикателство през 2024 г. Те трябва да създадат автомобили, които ще бъдат в основата и на тези за сезон 2025. След това новите правила за 2026 г. ще се превърнат във фокус на разработката и ще погълнат повечето ресурси за развитие и аеродинамични тестове
Отборите не могат да работят по новото поколение болиди преди преди началото на следващата година. Разбира се, няма ограничения за механичната работа. В Алпин също така работят и по новата задвижваща система в департамента във Вири-Шатийон.
„Важното е да погледнем отвъд автомобилите, които виждаме около себе си. Ако се появим с автомобил, който хората виждат сега, той ще бъде много остарял докато стигнем до 2025 г.“
„Наистина е важно да се вдъхновявате от това, което виждаме. Ние обаче трябва да се стремим към нещо много по-далечно от това, за да ни даде възможност за двегодишен хоризонт“, обясни техническият директор на Алпин.
Харман призна, че фундаменталната архитектура на Алпин A523 не е позволила на тимът осъществи някои планирани разработки през миналия сезон. Вместо това, те са били запазени за тазгодишната кола.
„Шасито и това, което наричаме носач на окачването, или основната кутия, ни създадоха няколко проблема по отношение на обема. Не се отнася за това, което имат другите автомобили по отношение на интелектуалната им собственост. Това ни ограничаваше и по отношение на нашите собствени идеи и развитие“, каза Харман.
„Предстоеше ни актуализация на пода за по-късен етап от сезона, която в крайна сметка решихме да не правим. Заложихме това нещо в автомобила за следващата година. За да извлечем пълната производителност от болида, се нуждаехме от малко повече обем, а ние в крайна сметка не разполагахме с него през миналата година.“
Накрая Харман настоя, че Алпин A523 е имал и някои силни страни, които могат да бъдат надградени.
„Мисля, че в нашия автомобил има някои наистина хубави неща. Опитваме се да бъдем скромни по отношение на тях. Знаем, че не сме съвсем там, където искаме да бъдем. Бихме искали да говорим за това къде трябва да се подобрим, а не за това, в което смятаме, че сме добри.“
„Честно казано, предпочитам да се съсредоточим върху това, което трябва да правим по-добре, а не да се хвалим с нещата, с които смятаме, че може би сме се справили добре“, заключи техническият директор на Алпин.
Back to work. The preparation for 2024 is on 👊 pic.twitter.com/Fg3N0vItYi
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) January 3, 2024