Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алтернативите на Хонда

Алтернативите на Хонда

40
0

Снимки: LAT Honda Luky Strike

В средата на февруари президентът на ФИА Макс Мозли заяви пред журналисти, че Световната автомобилна федерация планира тригодишно “замразяване на двигателите” като част от правилата за 2008 г. Неизненадващо предложението, породено от желанието за съкращаване на разходите, предизвика вълнение между членовете на GPMA (Grand Prix Manufacturers’ Association) – BMW, Хонда, Мерцедес, Рено и Тойота, които заедно с Ферари и Косуърт са производителите на двигатели за 11-те екипа в настоящия шампионат.
Всички те вече заявиха и получиха одобрение за участие в първенството и след 2008 г., но тълкуванието на въпросната фраза отново породи куп спорове и тълкувания относно бъдещето на спорта. Норберт Хауг от Мерцедес отново изтъкна, че подаването на молби за участие не означава капитулация на производителите.
Техническите и спортните правила за 2008 г. трябва да бъдат финализирани до 30 юни и GPMA има на разположение около два месеца да убеди Мозли да приложи алтернативно решение.
До момента няма особени показатели да е постигнат прогрес, но Отмар Шафнауер, вицепрезидент на Хонда Рейсинг Дивелъпмънт и член на мениджмънт борда на Хонда Рейсинг F1 Тийм, вярва, че компанията има такова решение, с което да се съкратят годишните бюджети на тимовете за двигатели, без да е необходимо замразяване.
Разговарям в прохладния му моторхоум на Имола.