Начало Избрани Андрети Кадилак ще използва външен доставчик на двигатели

Андрети Кадилак ще използва външен доставчик на двигатели

1508
0
Андрети Кадилак
снимка: Кадилак

Андрети Кадилак ще използва външен доставчик на двигатели. Американският екип се надява получи разрешение от ФИА и да влезе в F1 след няколко години.

Вчера Андрети Глобал и Дженерал Моторс обявиха планираното си партньорство. Това се случва малко преди ФИА да отвори процедурата за изразяване на интерес. По този начин федерацията ще позволи на потенциални нови отбори да кандидатстват за присъединяване към решетката. Сред подробностите от съобщението беше обяснението на президента на GM Марк Ройс. Той заяви, че Кадилак няма да бъде доставчик на силови агрегати в началото на проекта. Разбира се, това може да се промени след влизането в сила на новите технически правила през 2026 г. По този начин Андрети Кадилак ще използва външен доставчик на силови агрегати ако получи разрешение да влезе в F1.

„Като начало имаме подписано споразумение с доставчик на силови агрегати. След това, докато се движим напред, смятаме да внасяме много от нашия опит, за да създадем някои неща и за бъдещето“, сподели Ройс.

В същото време Майкъл Андрети също потвърди, че екипът ще работи с друг доставчик на двигатели.

„Това ще бъде по-скоро сътрудничество с друг производител.“

Преди това Андрети имаше подписано споразумение с Рено за използване на неговите задвижващи системи. То може да влезе в сила ако американският тим успее да се присъедини към решетката. Все още не е ясно дали партньорството с Кадилак ще повлияе на това.

Всъщност GM има вече съществуващи взаимоотношения с Хонда. Японската компания оказва сериозна техническа подкрепа на Ред Бул Пауъртрейнс, която ще бъде до края на 2025. От друга страна, Хонда остави отворени възможностите си като потенциален бъдещ доставчик от 2026 г. нататък чрез своето състезателно дъщерно дружество HRC. Междувременно Ройс каза, че това не е предвестник на някакво сътрудничество между двете компании в F1.

„Що се отнася до електрическата част, ние имаме по-голямо партньорство с Хонда в сравнение с Ред Бул. Също така се състезаваме с тях в серии като Индикар. Имаме естествено уважение и връзка, която изобщо не е проблематична. Въпреки това ще говорим на по-късен етап за частта, свързана със силовия агрегат“, добави Ройс.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Andretti Autosport (@andrettiautosport)

Скоро изтича срока, в който производителите на двигатели могат а регистрират във ФИА и да участват в дискусиите за правилата за 2026 г. Има вероятност Кадилак да произвежда свой собствен задвижващ агрегат в бъдеще. Така американската марка ще има думата в посоката на следващия набор от правила.

Тази година Кадилак ще участва в световния шампионат за издръжливост (WEC) и американския му еквивалент IMSA. Марката ще използва новия хибриден хиперавтомобил V-LMDh.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Cadillac Performance (@cadillacvseries)