Начало Избрани Андрети: Собствениците на F1 се грижат само за себе си, а не...

Андрети: Собствениците на F1 се грижат само за себе си, а не за това, което е най-добро за сериите

967
0
Майкъл Андрети
Майкъл Андрети; снимка: Индикар

Майкъл Андрети разкритикува алчността на отборите в F1. Според бившия пилот на Макларън, противопоставянето на настоящите екипи във Формула 1 е изцяло свързано с нежеланието им да получават по-малко пари от наградния фонд. Американецът не бе доволен и от реакцията на ръководството на световния шампионат.

Андрети прави поредния си опит да влезе в F1. Съвсем наскоро американската компания обедини усилия с Дженерал Моторс и в частност Кадилак. Това се случи само няколко дни след като президента на ФИА Мохамед Бин Сулайем обяви, че е готов да изслуша нови екипи, които проявяват интерес към Формула 1.

Намеренията на Андрети Кадилак обаче срещаха сериозна съпротива от страна на отборите F1. Според последната информация, те са поискали американците да платят $500 млн. входяща такса. В същото време намеренията на Андрети Глобал и Кадилак бяха приети добре от ФИА.

Критиката на Бин Сулайем е малко необичайна. Трябва да се има предвид, че освен неясното изявление на F1, което може да се възприеме като хладна реакция, така и не е имало никакъв публичен отпор на предложението на Андрети Кадилак.

Това предполага, че неблагоприятната реакция на екипите в F1 е била издадена в частен порядък. В крайна сметка исканията им са били нещо, което Бин Сулайем е направил публично достояние.

Андрети разкритикува отношението на съществуващите отбори във Формула 1. Американецът смята, че техните опасения са свързани с това колко пари ще загубят ако неговият отбор влезе на стартовата решетка в бъдеще.

„Всичко е свързано с пари. Първо, те си мислят, че ще им разводнят една десета от парите за награди. Също така  стават много алчни, мислейки си, че ще вземем и всички американски спонсори със себе си“, сподели Андрети пред Forbes.

„Всичко е свързано с алчност и егоизъм, а не с това, което е най-добро за цялостното развитие на сериите.“

Андрети приветства защитата на неговата кандидатура от страна на Бин Сулайем. Наскоро той заяви, че Формула 1 спокойно може да има 12 отбора на грида. Междувременно бившият пилот на Макларън похвали стремежа му да разшири мрежата на F1. Той също така заяви, че не е никак изненадан от съпротивата от страна на отборите и ръководството на спорта.

„Не съм изненадан. Собствениците на F1 се грижат  само за себе си, а не за това, което е най-добро за сериите. Това е разликата между позицията на президента на ФИА и тази на собствениците на отбори. За разлика от тях, президентът наистина се грижи за бъдещето на този спорт“, заяви Андрети.

„Мохамед го разбира. Той е бивш автомобилен състезател. Като такъв той вижда добре, че сериите трябва да имат още един или два отбора. Все пак това е шампионат под шапката на ФИА. Именно тя[ФИА] държи повечето от картите, за да може да се прояви интерес.“

Андрети твърди, че главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали е „много щастлив“ от добавянето на кадилак към кандидатурата на неговия тим.

Някои от критиките от страна на съществуващите отбори са свързани с въпросителната за това колко точно ще участва GM в спорта. Не се знае дали американската корпорация наистина ще се класифицира като производител. Трябва да се има предвид, че екипът най-вероятно ще използва двигатели на Рено ако получи разрешение за участие.

Андрети бе категоричен, че намерението му не е просто „упражнение по поставяне на значки.“

„Сега привличаме един от най-големите производители в света като Дженерал Моторс и Кадилак.“

60-годишният американец отрече и слуховете, че ще влезе в F1 двигатели на Рено, които ще бъдат брандирани като Кадилак. Той посочи, че марката може да има някакво участие когато влязат в сила новите правила през 2026 г.

„Кадилак ще участва много активно в производството на автомобила. Ако влезем, през 2025-та все още няма да са влезли в сила новите правила. Затова ще трябва да използваме сегашната формула .Но през 2026 г. вече ще има напълно нови задвижващи системи. Тогава ще се появят различни неща, които можем да направим с алтернативен производител на двигатели. Това няма да е двигател с емблема, защото в него ще има интелектуална собственост от Кадилак“, добави Майкъл Андрети.

Тази година Andretti Autosport ще участва в Индикар с общо четири автомобила. Екипът ще разчита на Колтън Херта, Ромен Грожан, Девлин де Франческо и Кайл Къркууд.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Andretti Autosport (@andrettiautosport)