Начало Тест райд Aprilia Tuareg 660 подтиква към приключения

Aprilia Tuareg 660 подтиква към приключения

2491
0
2023 Aprilia Tuareg

Новата Aprilia Tuareg 660 е предназначена да издържи на тежко офроуд каране, но гарантира комфорт и удоволствие. Тя просто подтиква към приключения. Моделът представлява нова концептуална платформа за Aprilia. Платформа за изглаждане на по-леки високопроизводителни мотоциклети с атрактивен дизайн и качествено ново технологично съдържание.

Този модел и изобщо новата философия в изграждането му са отговорът на Aprilia на търсенето на новото поколение клиенти. В болшинството си желанието е за лесни за каране, забавни превозни средства, способни да бъдат еднакво приятни както при всекидневна употреба, така и при динамичните пътувания. Резултатът е гама от байкове със среден по обем двигател, леки, маневрени и сравнително динамични.

Tuareg всъщност е име, въведено от Aprilia през 1985 г., което впоследствие става легендарно. С толкова значителна история, името Tuareg изразява уникален набор от ценности: гаранция за качество на каране, производителност и забавление.

Карам новия Tuareg 660 и харесвам неговите класически офроуд качества. Удобен е обаче и на пътя, което ме подтиква да карам повече, да избирам по-дълги и далечни места за приключения.

Разработен е около двуцилиндровия Aprilia 660 и може да е с различна архитектура на шасито. При всички случаи е съперник на едноцилиндрови ендуро мотори и приключенски машини със среден обем.

За мен обаче най-важното е, че Tuareg 660 е наистина универсален байк както за пътя, така и за извън шосето, дори и за лек офроуд. Двуцилиндровият двигател разполага с 80 к.с. мощност. Има намалено тегло от само 187 кг без течности.

Дизайнът на Tuareg 660 е резултат от работата, извършена от PADC (Piaggio Advanced Design Center). Това е много специално звено на Piaggio Group в Пасадена, Калифорния. Тази привилегирована точка за наблюдение на света е мястото, където се развиват най-новите тенденции преди да се разпространят в световен мащаб. Водените от Мигел Галуци дизайнери са създали наистина отличителен стил. Пътеводната светлина в процеса е елиминирането на всяка част, която няма конкретна функция, така че да се държат под контрол размерът и общото тегло. Неговият стил е намерил перфектен баланс между форма и технологични/функционални характеристики. Затова го намирам за универсален байк и външно.

Има само функционални елементи, които превръщат техниката в източник на красота

Дизайнът на Aprilia Tuareg 660 предава идеята за превозно средство, готово да отговори на всяка нужда, разработено с постоянен фокус върху функционалността. Графиките и логото на версията Indaco Tagelmust от друга страна са ясна почит към Tuareg 600 Wind от 1988 г.

Позицията за езда прави пътуването още по-приятно. Краката са само леко свити, а гърбът заема изправена и изпъната поза. Широкото и високо конично алуминиево кормило позволява оптимален контрол на предния край. То дава усещане за управление, типично за всички архитектури на шасито на Aprilia. Пътникът също получава плавно возене, с дълга и удобна част от седалката. Машината е много приятна и ме радва при темпово каране, особено по криволичещо шосе.

Старателната грижа за ограничаването на теглото на всеки компонент е намалила общото собствено тегло до само 204 кг – невероятен резултат в категорията приключенски мотоциклети със среден обем. Но така малкото тегло, компактност и перфектен баланс, съчетани с рекорден ход на окачването, превръщат Tuareg в новия еталон за истински офроуд спортист и за ефективност.

Архитектурата на шасито на Aprilia винаги е била призната за най-добрата в света за ефективност при спортно каране и по-специално за уникалното и безпогрешно усещане на предното колело. Те са резултат от култура на проектиране и строителство, извлечена директно от опита на Aprilia Racing, който вече е довел до 54 световни титли.

В крайна сметка обаче, новият мотоциклет е проектиран за използване предимно в „тежки режими“

Рамката е нова конструкция от високоустойчиви стоманени тръби и отлeти плочи. Подрамата е заварена към рамката, за да се постигне наистина здрава конструкция, способна да издържи натоварвания до 210 кг и отговаряща на всякакви нужди от товар при пътуване с багажници и пътник на борда.

Структурната здравина се осигурява и от шестте точки на закрепване на двигателя към рамата, който вече не се използва като носещ елемент. Двураменната алуминиева вилка е значително по-дълга, за да осигури максимално сцепление. Тя се завърта както в рамката, така и в двигателя и задвижва амортисьора с прогресивно свързване. Системата за окачване на Kayaba, с изключително дълъг ход – 240 мм, е хидравлично регулируема.

Избраната от Aprilia конструкция е идеална за преодоляване на всяко препятствие, което може да възникне при каране извън пътя, като същевременно прави възможно едно приятно каране по пътя. Резервоарът за гориво е друг от елементите, които представят яснотата зад дизайна на Tuareg 660, а именно – пътуване и на дълъг път. Въпреки големия си 18-литров капацитет, той е изключително свит в зоната, където краката на ездача влизат в контакт с него и е напълно защитен от рамката. Позиционирането позволява на горивото да остане близо до центъра на тежестта, без да оказва никакво влияние върху динамиката на каране, промяната в обема или каквато и да е промяна в позицията му в резервоара.

Безкамерните алуминиеви джанти показват ясното призвание на Tuareg 660 за офроуд: предната е 2,5×21”; задната е 4,5×18”. И двете са обути с гуми Pirelli Scorpion Rally STR, съответно 90/90 и 150/70. Спирачната система Brembo разчита на двойка 300 мм дискове и двубутални апарати отпред и един 260 мм диск и плаващ еднобутален апарат отзад.

Aprilia предлага четири режима на каране специално за Tuareg 660. Два от тях са посветени на уличното каране, единият е специално за офроуд, а един е напълно персонализиран

Управлението на настройките на електрониката се улеснява от напълно интуитивни контроли на кормилото: на сцеплението и круиз. Може бързо да изберете желания режим на каране.

5-инчовият цветен цифров TFT инструментален клъстер осигурява перфектен дисплей на различните параметри и разполага със сензор за здрач, който регулира яркостта в зависимост от условията на околното осветление.

Впечатление ми направи, че въздуховодите за отвеждане на топлия въздух от радиаторите осигуряват топлина на десния крак.

Вглеждайки се в детайли в окачването, много ми наподобява структурата на хард ендуро байковете.

Тъй като практикувам ендуро, се възползвах да изкарам байка на офроуд трасе. Определено ме изненада приятно настройката на окачването, поведението на байка и отзивчивостта на офроуд осморка.

Грайферът на гумите е идеален за сухо офроуд трасе, но когато се запълни с кал моторът малко танцува, но пък се контролира лесно. При спускане и изкачване на стръмна пътека осигурява мощност в изобилие и е отзивчив и “послушен”.

Цената на конкретната модификация е 24 900 лева, като в зависимост от цветовата комбинация стига до 25 900 лева.