Арамко предлага 800 милиона евро на Лорънс Строл, за да купи екипа на Астън Мартин. Слухът се обсъжда в падока в Катар, където този уикенд ще се проведе 17-ата надпревара от тазгодишния шампионат на Формула 1.
Арамко е държавната петролна компания на Саудитска Арабия. Концернът вече е главен спонсор на Астън Мартин в F1. Има участие в Гран при и на глобално ниво, както и за отделни надпревари. Официално от самия отбор отрекоха да има разговори за продажба.
„Лорънс даде ясно да се разбере, че за продажба и дума не може да става. Спортът е по-популярен от всякога и стойността на отборите постоянно расте. Нищо подобно не планираме“, е заявил говорител на Астън Мартин F1
Строл обаче потвърди, че е имал оферта.
„Аз продажба не планирам, но имаше предложение“, каза канадският милиардер.
Тези изявления обаче изобщо не потушиха слуха. Вместо това се заговори, че при Лорънс Строл може би има други фактори, които да окажат влияние. Твърди се например, че съпругата му Клеър Ан Строл искала синът им Ланс да сложи край на кариерата си като автомобилен състезател. През 2023 г. представянето на канадския пилот е далеч от това на съотборника му Фернандо Алонсо. Според Герхард Бергер това също може да е причина за слуховете.
„Себастиан Фетел вече не беше мотивиран. Даваше абсолютния минимум, докато караше. Но Алонсо, също като Аертон Сена, Михаел Шумахер, Люис Хамилтън и Макс Верстапен, не се нуждае от окуражаване, за да се представя на възможния максимум. И Ланс Строл го усеща, въпреки че той самият не е лош пилот“, отбеляза бившият австрийски пилот.
Слухът за евентуална продажба на Астън Мартин доведе до приказки, че отборът от Силвърстоун е проявил интерес към Юки Цунода. Тимът ще работи с Хонда от 2026 г., чийто кадър е японският състезател.
„Цунода има договор с нас. Ако от Астън Мартин имаха интерес да го привлекат за догодина, първо щяха да потърсят нас, за да постигнем споразумение“, заяви Хелмут Марко
Междувременно президентът на HRC Коджи Ватанабе обясни защо потвърждаването на Цунода в Алфа Таури за 2024 г. се забави.
„С [Франц] Тост сан се съгласихме преди време, че ще разгледаме проекта след изтичане на три години от началото му. Разбрахме се тогава – през лятото на третата година – да обсъдим и преценим какво се случва. Общото разбиране бе, че Юки е незаменим за Алфа Таури. Причината за забавянето на официалното потвърждение бе, че работехме по детайлите. Обсъждахме различни неща относно това как Хонда ще подкрепя Алфа Таури до 2025 г. Как ще работят двете компании.“
„Целта ни за след това ще е да станем №1 в света заедно с Астън Мартин. Надявам се Цунода да израсне още и да е съществен играч за нас дотогава. А на самия Юки съм му казал, че няма значение къде е, стига да има възможност да спечели. Ако ние сме с отбор, даващ такъв шанс, то и пилотите ще имат интерес. Ако сме в лош екип, не мисля, че ще дойдат“, добави Ватанабе.
Qualifying day under the lights. ✨
Let’s go!#QatarGP pic.twitter.com/YNDFQ7PdHN
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 6, 2023