Рене Арну разкритикува напускащия шеф на Ферари Матия Биното. Бившият пилот от F1 заяви, че лично той би уволнил швейцарско-италианския специалист още преди няколко години.
Биното плати цената за оперативната слабост и проблемите с надеждността от които страдаше Ферари през сезон 2022 в F1. Скудерията удари на камък макар да направи страхотно начало на сезона. Шарл Льоклер спечели два от първите три старта и се превърна реален претендент на Макс Верстапен за световната титла. За съжаление той видя как шансовете му за успех се пропиляват заради комбинация от сериозни проблеми с издръжливостта на двигателя и редица сбъркани стратегии. По този начин Ферари улесни задачата на Верстапен и Ред Бул, които в крайна сметка спечелиха титлите с лекота.
Арну е бивш пилот на Ферари. Французинът кара за Скудерията през сезоните 1983 и 1984. През този период той записва 3 победи и 11 подиума. След това Арну изненадващо си тръгва от италианския тим след първия старт на сезон 1985.
74-годишният бивш състезател призна, че не е бил никак впечатлен от работата на Биното като ръководител на отбора на Ферари в F1.
„Не ми хареса да видя как едно много конкурентно Ферари [F1-75] изпусна шампионата по такъв начин. Всъщност нещата започнаха толкова добре за тях“, сподели Арну пред италианския всекидневник Ла Гадзета дело Спорт.
„Вярно е, че колата нямаше очакваната надеждност. Въпреки това изглеждаше, че някои състезания бяха загубени съвсем нарочно.“
„Според мен, грешките, които той [Биното] направи в F1, са непростими. Всъщност аз никога не съм бил на страната на Биното. Също така вярвам, че който казва „Догодина ще е по-добре, догодина ще е по-добре“, не заслужава да заема работи на това място.“
„Лично аз щях да уволня Биното още преди няколко години. Казвал съм го не един или два пъти. Поведение като неговото е недопустимо, особено когато си начело на най-красивия отбор в света“, каза бившият пилот на Ферари.
Биното застана начело на Ферари в началото на 2019 г. 53-годишният инженер наследи на този пост Маурицио Аривабене. Италианецът изненадващо бе уволнен от Скудерията в края на 2018 г. След като пое кормилото на екипа от Маранело, Биното бе едновременно ръководител и технически директор.
„Обединяването на двете роли беше голяма грешка. В днешната специализирана епоха на F1 не можеш да правиш абсолютно всичко.“
Биното официално си тръгна от Ферари преди няколко дни. Неговият наследник Фредерик Васьор ще започне работа в началото на 2023 г. Арну смята, че неговият сънародник трябва да намери правилните хора, с които да поведе Скудерията към върха.
„Васьор трябва да намери правилните хора. Тук не е толкова важно да знаеш как се прави скоростна кутия или двигател. Да ви кажа честно на [Жан] Тод не му пукаше за това“, каза Арну.
„Най-важното е да имаш правилните, компетентни хора на правилното място и след това да ги управляваш. Когато имаш Рос Браун като технически директор, а след това Рори Бърни и Паоло Мартинели, просто трябва да ги накараш да работят добре заедно. Васьор трябва да направи това, което стори Тод в края на 90-те години на ХХ век.“
„Наскоро се срещнах и говорих с него. Разговорът ни не беше достатъчно дълъг, за да кажа дали той е правилният човек или не. От друга страна видяхме резултатите, които той постигна с отбор от среден клас като Алфа Ромео. Но не трябва да забравяме, че да управляваш Заубер в Швейцария е коренно различно от това да управляваш Ферари“, завърши Рене Арну.
Освен с Биното, Скудерията се раздели и с Мик Шумахер. В допълнение, екипът от Маранело ще представи новия си болид на 14 февруари 2023 г.
What a year it has been! 🙌
12 months full of passion, dedication & hard work. But above all, great collaboration and team spirit. 🤝Take a look at some of the milestones we have achieved together with our partner @ScuderiaFerrari#CEVALogistics #essereFerrari pic.twitter.com/KPR6AZGJLg
— CEVA Logistics (@cevalogistics) December 29, 2022