Начало Избрани Астън Мартин иска повече ефективност от автомобила за 2024 г.

Астън Мартин иска повече ефективност от автомобила за 2024 г.

649
0
Астън Мартин AMR23
снимка, Астън Мартин

Астън Мартин разкри какви са приоритетите при разработването на колата за следващата година. Според пърформанс директора Том Макълоу, отборът от Силвърстоун се е фокусирал върху това AMR24 да има много по-добра аеродинамична ефективност.

Астън Мартин започна тазгодишната кампания като основен съперник на Ред Бул. Екипът от Силвърстоун записа 6 подиума в първите 8 старта за 2023 г. След това обаче Астън Мартин започна да трупа изоставане. Британците се сблъскаха с някои трудности в стартовете през юли. Това позволи на Мерцедес да заеме второто място при конструкторите и да изпревари клиентския си отбор.

Астън Мартин постигна напредък в Нидерландия, след като Алонсо финишира втори в хаотичната надпревара на пистата „Зандвоорт“. Седмица по-късно обаче двукратният световен шампион финишира едва девети на Монца. Причината за този резултат бе свързана най-вече с характеристиките на италианското трасе, които никак не пасваха на колата AMR23. Незадоволителното постижение на Астън Мартин позволи на Ферари да заеме третото място при конструкторите

Резултатите на Алонсо надминаха очакванията на Астън Мартин за сезон 2023. Но от друга страна, болидът на британците все още няма елемент на гъвкавост. По принцип силните страни на колата на Астън Мартин са са пистите с високи ниво на притискане и по-бавни завои. Това предполага цялостна липса на аеродинамична  ефективност.

Алонсо неведнъж е призовавал Астън Мартин да се справи с недостатъчната ефективност на автомобила. Макълоу бе съгласен с твърденията на испанеца. Британският инженер е на мнение, че ефективността трябва да бъде основен приоритет за следващата година.

„Фернандо засегна темата за ефективността на автомобила. Това е област, в която има какво да направим, тъй като от началото на годината имаме един от най-бавните автомобили на правите“, сподели Макълоу.

„Работихме върху това с базовото шаси, а също и върху нивата на задното крило, които взехме [на Монца]. Това е област на подобрение и е област, която трябва да подобрим повече за следващата година.“

Макълоу подчерта трудностите, с които обикновено се сблъскват отборите при трасета като това в Монца. Според него е доста трудно намирането на най-добрия компромис между представянето в завоите и скоростта на правите

„Можеш да избереш нивото на задното крило, за да си бърз във високоскоростните завои с ограничено сцепление. Това е наистина важно, защото завои като „Лесмо2“ , „Аскари“ и „Параболика“ имат много дълги прави след тях. Винаги правим компромиси със скоростта в тези завои спрямо състезателната си способност и скоростта на правата линия“, продължи пърформанс директорът на Астън Мартин. „Първият сектор на Монца се състои от един нискоскоростен шикан и много прави или ограничени по мощност участъци, които са равни. Според мен, това поколение автомобили и характеристиките на автомобилите доведоха до известна разлика във философията на задното крило.“

Астън Мартин все повече насочва вниманието и ресурсите си към следващия сезон. Британският отбор все пак ще донесе някои малки подобрения в предстоящите стартове. Макълоу вярва, че оставащите писти до края на годината няма да подобрят аероефективността на колата.

„Основната архитектура е свързана с целият автомобил, а не само задните крила и областите, върху които работихме. Има много елементи, които допринасят за ефективността на колата“, обясни британският инженер.

„Повечето писти до края на сезона не са с по-висока ефективност. Фокусът ни наистина е върху Астън Мартин AMR24. Искаме сме сигурни, че докато разработваме този автомобил, го разработваме възможно най-ефективно и по-ефективно от тазгодишния автомобил“, завърши Том Макълоу.