Астън Мартин може да използва двигатели на Хонда от 2026 г. Според информация на The Race, отборът от Силвърстоун е близо до сключване на сделка с японския производител след влизането в сила на новите правила за задвижващите системи.
Хонда има дълга и богата история в F1. Японската марка неколкократно е напускала спорта, след което отново се е връщала обратно. Последното завръщане на Хонда в F1 бе през 2015 г. Японският производител доставяше двигатели на Макларън. За съжаление повторното партньорство между двете компании така и не доведе до очаквания успех като този в края на 80-те и началото на 90-те години на минали век
Хонда започна да си партнира с Ред Бул през 2019 г. За разлика от случая с Макларън, Хонда си научи урока и успя да подобри своя силов агрегат. Това позволи на Ред Бул да се противопостави на Мерцедес и да спечели две поредни титли при пилотите и една при конструкторите. В момента екипът от Милтън Кийнс отново е фаворит за спечелването на световните титли. Това частично се дължи на силовия агрегат на японците, който има голяма мощност и добра надеждност.
Хонда „напусна“ F1 в края на 2021 г. Японският производител обаче продължава да доставя двигатели и да бъде основен технически партньор на Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. След това двата екипа ще използват собствени задвижващи системи, които са разработени заедно с Форд.
Хонда планира да остане в F1 и в бъдеще, макар да прекрати взаимоотношенията си с Ред Бул в края на сезон 2025. Японците се регистрираха в списъка с производители на новото поколение силови агрегати, които ще се използват от 2026 г. Разбира се, марката трябва да намери отбор, с който да си партнира.
За момента не се знае по какъв начин ще бъде бъдещото участие във Формула 1 на марката. Според президента на HRC Коджи Ватанабе, множество отбори се интересуват от доставка на двигатели на Хонда от 2026 г. Японецът обаче така и не спомена конкретни имена. Предполага се, че става въпрос за отборите на Макларън и Астън Мартин. От Уилямс също са се свързали с Хонда, но изглежда ще продължат да използват двигатели на Мерцедес
Последните слухове твърдят, че отборът от Силвърстоун е близо до сключван на сделка с японския производител. В момента Астън Мартин използва двигатели на Мерцедес. Сделката с германския производител изтича в края на 2025 г.
Астън Мартин изрази интереса си да стане пълен заводски отбор. Британският отбор дори проучи възможността да създаде собствен агрегат подобно на Ред Бул Пауъртрейнс. В крайна сметка това няма да се случи. Затова Астън Мартин обмисля своите алтернативи. Вариантите са екипът от Силвърстоун да продължи да работи с Мерцедес или да рискува и да използва двигатели на Хонда.
Евентуално партньорство между Астън Мартин и Хонда няма да бъде първият случай, в който японците доставят двигатели на базиран в Силвърстоун отбор. Преди това марката работеше с Джордан в периода 1998-2002 г. Тогава отборът изживя своите най-силни години и записа общо три победи от 1998 до 1999 г.
Има друга връзка между Астън Мартин и Хонда- Мартин Уитмарш. Именно британецът убеди японският производител да се върне в F1 и да работи с Макларън. Малко след това обаче той бе освободен от базирания в Уокинг тим. Сега Уитмарш заема ръководна длъжност в Астън Мартин и може да помогне за осъществяването на подобна сделка.
От друга страна пилотът на Астън Мартин Фернандо Алонсо бе един от най-големите критици на Хонда. Испанецът дори сравни двигателя на японците с такъв от бившите серии GP2 по време на Гран при на Япония 2015. Като се има предвид възрастта на Алонсо, има голяма вероятност той да не бъде на стартовата решетка през 2026 г.
Bonus round! 🔥
Serving up some more #MiamiGP shots for your viewing pleasure. pic.twitter.com/GIm4xgEP49
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 10, 2023