Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новият шеф на Астън Мартин в F1 потвърди, че екипът обмисля създаването...

Новият шеф на Астън Мартин в F1 потвърди, че екипът обмисля създаването на свой двигател

1804
0
Астън Мартин
снимка, Астън Мартин

Новият шеф на Астън Мартин Майк Крак заяви, че екипът обмисля създаването на свой двигател. Той смята, че е напълно естествено да бъде проучена възможността за създаване на собствен силов агрегат след идването на новите правила през сезон 2026. 

В момента Астън Мартин се ангажира да използва двигатели на Мерцедес след като за първи път премина към доставчика от Бриксуърт под предишното си име Форс Индия през 2009 г.

Въпреки това новите правила за задвижващите агрегати, които ще бъдат приети през 2026 г., могат да направят няколко промени. Миналата година Ред Бул създаде собствено подразделение за задвижващи системи, с цел да създаде нов двигател и да контролира собствената си съдба.

В началото на февруари техническият директор Андрю Грийн също заяви, че Астън Мартин може да създаде собствен мотор. Крак, който започна работа в екипа на Силвърстоун миналата седмица, заяви, че британския тим би обмислил да поеме по подобен път и да създаде свой двигател

„Преди всичко трябва да кажа, че сме доволни от доставчика си на двигатели, каза той. „Но през 2026 г. ще има нов набор от правила. Очевидно те ще са с по-голям акцент върху електрическата енергия, отколкото в момента.“

Мисля, че е съвсем нормално да искаме да се състезаваме със свой двигател. Трябва внимателно да разгледаме и проучим новите правила за задвижващите агрегати, за да разберем дали това е стратегически правилно решение.“

Смятам, че F1 предприема правила стъпка, като иска да има по-голямо пристрастие към хибридите или към електрическата енергия. Участвал съм с БМВ и в двата вида серии. Формула Е е изцяло електрическа, а хиперавтомобилът беше хибриден, подобно на F1, макар че е доста различен.

Крак признава, че всяко решение за създаване на индивидуален силов агрегат за F1 ще трябва да бъде взето възможно най-скоро.

Сега сме 2022 г. Сроковете за новите двигатели са разумни, за да бъдат въведени след четири години. Знаем, че конкуренти марки също имат интерес да влязат в шампионата.“

„Така че от гледна точка на времевата линия е разумно, ако вземем това решение да се включим през 2026 г. със собствен [силов] агрегат. Сега е правилният момент да го разгледаме тази опция.“

Освен това Крак Люксембург заяви, че отборът на Астън Мартин разполага с всичко необходимо, за да се превърне в бъдещ претендент за титлата. 

Инфраструктурната промяна, която се случва тук, е огромна. Tова е първата нова централа на F1, която се изгражда от 19 години насам, добави той. „Ще бъдем най-съвременни, което ясно показва амбицията, която имат Лорънс [Строл] и екипът.“

Така че, да, това е петгодишен план. Ние ще имаме всички възможности или всички съоръжения, от които се нуждаем, за да бъдем успешни в F1. Продължаване да напредваме с всеки изминат ден“, завърши специалистът от Люксембург.