Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин може да създаде своя програма за млади пилоти

Астън Мартин може да създаде своя програма за млади пилоти

670
0
Астън Мартин
снимка: Астън Мартин

Тимът на Астън Мартин провежда проучване с цел взимане на решение дали да създаде своя програма за развитие на млади пилоти. Няколко отбора във Формула 1 имат такива проекти, но срещат сериозни трудности да намерят места на участващите в тях състезатели. Екипът от Силвърстоун обаче тепърва се разраства. Основният акционер Лорънс Строл има големи амбиции и иска Астън Мартин да участва в битка за титлата в рамките на 4 до 5 години.

„Много работа ни предстои, за да станем шампионски отбор. Много от големите екипи имат свои младежки програми. В момента не отделяме голямо внимание на това, но в бъдеще подобен проект може да стане част от общия замисъл“, заяви шефът на Астън Мартин в F1 Отмар Шафнауер

„Сега е необходимо работата с пилотите да започва от ранна възраст. Конкуренцията е изключително висока, тъй като почти всички имат програми, поддържащи най-добрите картингисти. Друг вариант за привличане на талантливи състезатели е да направим тима толкова добър, че те сами да искат да дойдат при нас, когато са готови за Формула 1.“

„Понастоящем не сме решили по кой от тези пътища да поемем, но в бъдеще ще стигнем и дотам. Сега ми е трудно да кажа какви са предпочитанията ни.“

Затрудненията за намирането на места за млади пилоти в Гран при в момента са демонстрирани най-ярко при Оскар Пиастри

Австралийският състезател е лидер в генералното класиране във Формула 2 и ако вземе титлата, догодина няма да може да се състезава в първенството. Същевременно място за него в F1 няма. Това поставя 20-годишния пилот в особено сложна ситуация.

„Реалистично погледнато най-логичният вариант е да се опитам да стана резервен пилот на Алпин догодина“, посочи Пиастри по време на уикенда в Русия. „Така да работя много в симулатора и заедно с тима, стараейки се да получа място за 2023 г. Мисля, че не бих имал нещо против да изкарам година извън надпревари. Да, не е идеален вариант, но вече се е случвало с доста пилоти.“

За единствената останала незаета титулярна позиция в F1 за сезон 2022 – втория кокпит в Алфа Ромео – се спряга най-упорито името на Гуаню Жу. Китайският пилот отстъпва значително по успехи на пистата от Пиастри, но има около 50 милиона долара спонсорски пари.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Oscar Piastri (@oscarpiastri)