Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин се фокусира върху автомобила за 2023 г.

Астън Мартин се фокусира върху автомобила за 2023 г.

930
0
Астън Мартин AMR22
снимка, Астън Мартин

Астън Мартин се фокусира върху автомобила за 2023 г. Шефът на британския тим Майк Крак заяви, че все още има малка група инженери, които продължават да развиват AMR22. Всички останали ресурси на отбора от Силвърстоун са насочени към следващия сезон.

Тазгодишният болид на Астън Мартин спечели няколко десети от актуализациите, въведени през първата половина на сезона. Британците представиха значително обновен автомобил в Барселона, който много приличаше на Ред Бул RB18. След това отборът използва още подобрения на Силвърстоун. Последният ъпгрейд на Астън Мартин бе на Хунгароринг. Тогава британците представиха ново задно крило, което помогна на тима отново да бъде в зоната на точките.

Kато цяло базираният в Силвърстоун отбор не се представи достатъчно добре спрямо очакванията си за тази година. За момента британците се намират на девета позиция при конструкторите с актив от 20 точки. Зад тях е единствено Уилямс.

Напредъкът през втората половина на сезон 2022 може да се окаже по-труден от очакваното, тъй като Астън Мартин реши да насочи почти всичките си ресурси за 2023 г.

Въпреки че трябва да продължим да подобряваме работата на AMR22 и че имаме малка група хора, които все още работят по него, вече сме насочили вниманието си към AMR23″, каза Крак.

От известно време насам се фокусираме най-вече AMR23. Искаме новият автомобил да се представя на нужното ниво веднага след изваждането му от бокса.“

Новият сезон и новият автомобил са най-голямата възможност да изпреварим конкурентите си.“

От статистическа гледна точка резултатите на Астън Мартин са повече от разочароващи. През последната година екипът от Силвърстоун започна изграждането на нова фабрика и привлече голям брой специалисти от други тимове. Въпреки всички инвестиции, зеленият автомобил не разполага с необходимата скорост.

Крак заяви, че всички актуализации върху AMR22 са били успешни и не е съгласен с твърденията, че британският отбор копира дизайна на други автомобили. Специалистът от Люксембург посочи уникалния дизайн на задното крило в Унгария, което помогна на Фетел да спечели точка.

„През този сезон бяхме несправедливо обвинени, че копираме дизайна на други болиди. Новото задно крило, с което участвахме в Гран при на Унгария, подчерта способността ни да правим нововъведения и да изпреварваме опонентите си“ каза шефът на Астън Мартин.

Много хора си мислят, че е толкова лесно да проектираш ново крило, да го изработиш и да го поставиш на автомобила. Но ако погледнете крилото или всички подобрения, които внасяме в автомобила, начинът, по който те са проектирани, оптимизирани и произведени, е форма на висше изкуство.“

Освен това не можеш да построиш само една част. Трябва да построиш три или четири компонента от една и съща спецификация, за да имаш достатъчно както за автомобилите, така и за резервните части.“

За Гран при на Испания представихме голям пакет от подобрения. Той включваше нови кутии на радиаторите, под, капак на двигателя, модификации на предното окачване. Успяхме да доставим достатъчно части навреме, за да могат и двата автомобила да се движат с най-новата спецификация.“

Никога не съм виждал подобно нещо. Това беше изключително усилие от страна на всички в отбора на Астън Мартин.“

Този сезон представянето на Астън Мартин е много непостоянно. Болидът AMR22 е изключително бавен в квалификациите, докато в състезанията показва темпо, което в някои случаи е по-добро от това на екипите на Алфа Таури, Алфа Ромео и Хаас.

Крак обясни, че всички във фабриката се опитват да намерят причината за по-ниската скорост в една обиколка.

„Честно казано се опитваме да го разберем. Ако знаехме къде изоставаме, щяхме да направим нужните корекции. Целта ни е да имаме по-добра скорост в една обиколка.“

„Най-добрият подход за разбиране на това е, че винаги трябва да се отнасяте към разликата във времето за обиколка спрямо автомобилите, а не към класирането. В момента средата на колоната е доста сгъстена. Ако допуснеш някаква грешка, то тя ще коства загуба на поне две-три позиции.“

Така че, ако някой го направи наистина правилно, той печели поне три позиции на грида . Затова е много важно да останем наистина обективни и да следим разликата във времето за обиколка. Не е тайна, че имаме повече проблеми в събота, отколкото в неделя“, завърши Майк Крак.

В началото на месеца Астън Мартин обяви привличането на Фернандо Алонсо. Идването на двукратния световен шампион е ясен знак, че британският екип иска да бъде по-близо до челото на колоната.