Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин вече работи в новия въздушен тунел

Астън Мартин вече работи в новия въздушен тунел

1203
0
Астън Мартин F1
снимка: Майкъл Потс

Астън Мартин вече работи в новия въздушен тунел. Това потвърди Анди Коуел. Според неговите думи, съоръжението е „отворило очите“ на тима и ще помогне при разработването на новата генерация автомобили, които ще се използват от 2026 г.

Астън Мартин продължава подготовката си за новите технически правила, които влизат в сила следващата година. Тимът от Силвърстоун вече работи почти изцяло върху автомобила за сезон 2026. Начело на проекта е Ейдриан Нюи, който се присъедини в началото на март.

Най-новата придобивка за Астън Мартин е самостоятелен въздушен тунел. Строежът на съоръжението започна преди няколко години. От средата на миналия месец британският отбор вече започна да работи в новия тунел, който ще е в огромен плюс при разработването на новия автомобил. Очаква се първите части, тествани там, да се появят върху AMR25 по-късно тази година

Според Анди Коуел, новият тунел вече е предоставил критични данни за аеродинамичната работа. Британецът вярва, че разликата е видима и е „отворила очите“ на екипа.

„Преминахме към този тунел от средата на март. През него преминава хардуер, който ще видим на пистата в следващите състезания“, обясни Коуел.

Новият аеродинамичен тунел е голяма крачка напред в развитието на Астън Мартин. До началото на тази година отборът използваше съоръжението на Мерцедес в Бракли. Сега обаче Астън Мартин може да прави повече тестове и напълно да скъса зависимостта си от Мерцедес в края на 2025 г.

Коуел коментира предизвикателствата, свързани със смяната на съоръженията.

„Хората често говорят за това как да разграничат времето, когато имат два часовника. Как могат да разграничат аеронатоварването, когато развойната дейност е извършена в един въздушен тунел и след това се прехвърлят в друг?“

„Никога няма да ви кажат точно същото. Ние обаче се наслаждаваме на новия въздушен тунел. Той ни отвори очите за няколко характеристики“, продължи шефът на Астън Мартин.  „След това трябва да си свършим работата. Ако имаме ново съоръжение за тестване, което ни дава по-ясна представа, по-представителна представа, трябва след това да свършим по-добра работа по развитието на аеродинамиката.“

„Трябва да променим формите, да направите части, да ги разберем и след това да направим компоненти в пълен размер, които да пренесем веригата и да измерим в тази сложна среда. Ние сме в този процес. Наслаждаваме се на новия инструмент и очакваме с нетърпение да направим по-бърз състезателен автомобил с него“, каза още Коуел.

Астън Мартин записа много труден старт на сезон 2025. Британският екип заема седмото място при конструкторите с актив от 10 точки, спечелени от Ланс Строл в Австралия и Китай

„Предполагам, че не сме доволни от представянето на автомобила. Бихме искали да е по-бърз и бихме искали да взимаме точки във всяко едно състезание. Отборът е много амбициозен.“

„Но това е сложна работа. Има много взаимодействащи си системи от гуми до аеродинамично притискане и други. Да се справиш с всичко това е изключително предизвикателство. Когато погледнете разликата във времената за обиколка на всички отбори, тя е толкова малка.“

Коуел остана става оптимистично настроен, особено когато екипът разбере как да използва пълноценно новите си инструменти и инфраструктура.

„Намираме се в последната година на тези разпоредби. Ние сме сравнително млад екип, който се опитва да набере нови инструменти, опитва се да ги разбере и се опитва не просто да оцелее, а наистина да успее“, каза Коуел.

„Има много области, в които, щяхме да се справим по-добре във всяко състезание, ако можехме да се върнем в началото на годината. Това ни дава надежда. Има сравнително лесни неща, които можем да направим, за да продължим напред, но и някои изключително сложни, които трябва да овладеем“, заключи шефът на Астън Мартин.