Астън Мартин работи върху напълно различна версия на AMR22. Това заяви инженерният директор на тима Том Макълоу. Според британеца, ранната работа на екипа в аеродинамичния тунел вече е довела до създаването на автомобил, който „няма нищо общо“ със сегашния болид AMR22.
Отборите от F1 представиха новите си автомобили в първия предсезонен тест в Барселона. По време на вторите изпитания в Бахрейн, всеки един от тях въведе актуализации, чието значение беше различно.
Всяка сесия на пистата е възможност за събиране на ценни данни, които след това се анализират задълбочено. Междувременно новите елементи се тестват и изпробват във въздушния тунел като част от програмата за развитие на отбора. Промените, извършени досега в базата на екипа от Силвърстоун, вече са довели до съвсем различна спецификация на колата.
„Автомобилът, който виждате в момента, няма нищо общо с този, който имаме в аеродинамичния тунел„, каза инженерният директор на Астън Мартин, цитиран от Motorsport.com. „Сигурен съм, че това важи и за останалите екипи в питлейна.“
„Когато адаптирате своите автомобили и ги оптимизирате, винаги ще има елемент от този автомобил, който е силен. Той е минал по този път, който преди това сме разглеждали наполовина. Затова нека да преразгледаме данните, с които вече разполагаме.“
В началната фаза на проектирането на AMR22, инженерите на отбора са се уверили, че концепцията на автомобила ще позволи да останат отворени различни пътища за подобрения. Това е интересен подход, който предлага по-голяма свобода на развитие на болида.
„Опитахме да не влезем в задънена улица“, обясни Макълоу.
„Така че от всички различни решения, които съществуват, както и от гледна точка на опаковката и философията, просто си помислихме, че искаме да имаме малко свобода. Не желаем да се затворим изцяло само в една философия.“
„И това е точно е така. Мисля, че ще има известно приближаване (на представянето), но вероятно няма да е твърде голямо. В момента хората, които се занимават с аеродинамичен дизайн, сигурно са претоварени с информация.“
След края предсезонните тестове, отборите имаха възможност да разгледат различните конструктивни решения, които бяха разработени по време на изпитанията. Определено някои от тях неизбежно ще бъдат възприети от конкурентни тимове.
„Направихме редица тестове с много различни части и концепции, както и странични стойки по време на фазата на разработване. Имаме и някои части за актуализация, които оценяваме. Разполагаме с цял куп различни решения.“
„Разбира се, че ще погледнем какво са направили всички останали. По време на изпитанията видяхте тълкуванията на регламентите на девет други отбора. Така че винаги има елемент на сближаване. Но концепцията на Мерцедес очевидно е съвсем различна“, завърши Том Макълоу.
New season, new look. Say hello to our revamped #F1 preview, presented by @Cognizant.
As F1 enters its new era, our race previews will bring you exclusive content on what to look out for at each race.
This is your one-stop guide to the #BahrainGP. 🇧🇭
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 16, 2022
Британският отбор ще има променен пилотски състав за предстоящата Гран при на Бахрейн. Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел пропуска надпреварата на Сахир поради положителен тест за коронавирус. Неговото място заема резервният състезател на Астън Мартин Нико Хюлкенберг.