Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин е на път да се откаже да прави двигатели за...

Астън Мартин е на път да се откаже да прави двигатели за F1

78
0

Астън Мартин е на път да се откаже от това да прави задвижващи системи във Формула 1 от 2021 г. Това заяви босът на компанията Анди Палмър. По думите му причината за това е, че според предлаганите промени в правилата разходите в спорта няма да бъдат контролирани и съответно те ще останат много високи. А това не е по вкуса на Астън Мартин. Доскоро имаше сериозни спекулации, че компанията може да започне да прави двигатели за Ред Бул от 2021 г., ако нещата с Хонда не вървят добре.

Очаква се новите регулации за задвижващите системи да бъдат обявени съвсем скоро от управляващите спорта. Но изглежда те няма да представляват интерес за компанията. Палмър на няколко път каза, че Астън Мартин иска да влезе в Гран при като доставчик на мотори, но само при по-ограничени разходи.

„Астън Мартин имаше интерес към спорта, при положение че разходите се контролират и представянето на колите е в ръцете на пилотите, каза Палмър. – От това, което чух и което бе дискутирано като правила, разходите няма да намалеят достатъчно. Възможността да се похарчи цяло състояние за спечелване на 1 десета от секундата на обиколка ще я има отново.“

Палмър каза още, че в компанията още не са взели окончателно решение, като искат да видят финалното оформление на регулациите. Според него има още някои области, в които нещата не са изяснени напълно. „Но ако вратата за война на разходите остане отворена, ние няма да участваме“, завърши Палмър.

Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф пък заяви, че би приветствал връщане на Порше във Формула 1 от 2021 г. като доставчик на двигатели. Немската компания отдавна обяви желанието си да бъде част отново от Гран при, но като партньор на даден отбор, а не със свой собствен.

Според Волф колкото повече доставчици на мотори има, толкова по-хубава ще бъде битката между тях. Австриецът каза още, че дискусиите около правилата за моторите от 2021 г. продължават, като някои производители искат те да останат по-технологични, с възможност за повече различия и по-малко стандартни части.