Начало Автомобили Audi с рекордни продажби от над 1,7 млн. коли за 2014 г.

Audi с рекордни продажби от над 1,7 млн. коли за 2014 г.

86
0

Audi постигна рекордни продажби от над 1,7 милиона коли за 2014 г. – до края на миналата година компанията е доставила 1 741 100 автомобила на клиентите си. Това е ръст от 10,5% спрямо 2013 г.

С голяма заслуга за увеличените продажби са семейството А3 (+53,2%) и SUV-моделите (+15,8%). През декември ръстът също бе двуцифрен – 14,7% (около 150 000 броя).

– 2014 г. е забележително доказателство за силата на бранда Audi – коментира председателят на борда Рупърт Щадлер. – Постигнахме рекордни продажби през годината преди втора фаза на моделната си офанзива. Междувременно условията на множество пазари продължават да са сложни.

Шефът на продажбите Лука де Мео постави ударението върху продължаващото разширение на търговската мрежа на Audi:

– През изминалата година напреднахме във всички региони по света и спечелихме пазарен дял. В премиум сегмента в Китай увеличихме аванса си. Постиженията в Европа са значително над пред-кризисните нива от 2007 г. На пазара в Съединените щати ръстът на Audi е почти три пъти по-голям от този на общите автомобилни продажби.

Audi реализира рекорден брой автомобили в общо 50 държави. В САЩ ръстът възлиза на 15,2%, като най-силен бе декември. Най-добре продавания модел бе Q5 – 42 045 (+5,1%). Q7 е със сериозно увеличение на търсенето (+15,9%). В Канада и Мексико резултатите са с повишение съответно от 19,5% и 10,5%.

Продажбите в Южна Америка също се увеличиха, въпреки сложните условия на някои пазари. В Бразилия например има ръст от близо 90% до 12 350 коли. Търсенето там растеше с по-бързи от очакваното темпове – до такава степен, че към края на годината в дилърствата не достигаха автомобили.

Европейските продажби на Audi за 2014 г. са с 4,2% по-високи в сравнение с тези за 2013 г. Във Великобритания за първи път бе премината границата от 150 000 реализирани броя. Ръст имаше на пазарите в Испания (9,4%), Германия (2,2%), Италия (4,3%). В нестабилната икономическа обстановка във Франция бе постигнато същото ниво като през 2013 г. (+0,4%). Брандът с четирите ринга бе най-продаваната премиум марка на петте най-големи западноевропейски пазари.

Южна Корея е с най-голям ръст сред азиатските пазари – 38% (27 647 броя). Търсенето в Япония се увеличи с 9,1%, а в Китай – със 17,7%.