Начало Автомобили AUDI записа нова рекордна година с 1,8 млн. продадени коли през 2015

AUDI записа нова рекордна година с 1,8 млн. продадени коли през 2015

36
0

През 2015 година AUDI AG отбелязва рекордни резултати: продажбите в световен мащаб са нараснали с 3,6 процента спрямо 2014 година и достигат 1 803 250 автомобила. Още по-впечатляващото е, че този резултат е постигнат преди главните оръжия на актуалната моделна офанзива като новите издания на A4, Q7 и R8 да са започнали продажбите си във всички ключови за марката региони. В Европа и Китай Audi затвърди своята позиция като най-успешна премиум марка, а в Съединените щати продажбите растат с двойно по-голямо темпо спрямо общия пазар. Само през месец декември 158 450 клиенти са отдали предпочитанията си на Audi, което бележи увеличение от 5,6 процента спрямо същия период миналата година. Така предприятието продължава да бележи ръст вече 72 месеца без прекъсване.

„С 1,8 милиона продажби ние надхвърлихме с 300 000 автомобила заложената цел от 1,5 милиона реализирани бройки, която си бяхме поставили в стратегията за 2015 година“, казва Руперт Щадлер, председател на управителния съвет на AUDI AG. „През 2015 година показахме, че позициите на Audi са изключително солидни и марката успешно се справя с различни предизвикателства.“

„В Азия ние сме много гъвкави и реагирахме навреме на намаляващата динамика на пазара там, оптимизирайки усилията си така, че да задържим максимално добри позиции”, обяснява по-подробно картината шефът на дистрибуцията Дитмар Фогенрайтер. „Силните резултати в Щатите и началото на масираната ни моделна офанзива в Европа също са солидна основа за по-нататъшния растеж на Audi.“

Смяната на поколенията при важните модели на Audi върви с пълна пара: A4 е най-продаваният продукт на Audi и от месец ноември 2015 година вече е на европейския пазар в своето изцяло ново издание. През тази година моделът ще стъпи и на пазарите отвъд Океана. Новата генерация на Q7 се предлага в Европа от лятото на 2015, в края на годината отпразнува своя дебют в Китай, а през 2016 година Щатите ще се превърнат в още един от важните пазари за него.

Цялото SUV-семейство на Audi през 2015 отново бележи солиден ръст – продажбите на различните Q-модели са скочили с 6 процента до 537 950 автомобила в световен мащаб. A3 също допринася за блестящия резултат на Audi с ръст на продажбите от 20,3 процента до 372 750 автомобила. С 29 950 реализирани автомобила TT бележи забележителен ръст от 87,0%.

В Европа моделите от висш клас на Audi продължават да увеличават популярността си. Наред с Q7 (+103,8% до 27 050 автомобила), A6 също отбелязва голям плюс от 9,9 процента до 99 800 автомобила. Общо в Европа продажбите на марката са се увеличили с 4,8 процента и достигат до рекордните 799 950 автомобила. През декември, първият пълен месец за новото A4, продажбите в Европа са се увеличили със 17,5 процента и достигат до 57 650 автомобила. В рамките на последните пет години Audi са увеличили продажбите си в Европа с почти една четвърт, и то при положение, че пазарът чак сега успява да си върне нивата от 2010 година. През 2015 година класацията за най-позитивно развиващи се европейски пазари на марката се води от Испания (+16,5% до 44 587 автомобила) и Италия (+10,3% до 54 054 автомобила). С 60 216 продажби Франция бележи ръст от 5,2 процента. В Германия (+5,7% до 270 063 автомобила) и Великобритания (+5,0% до 166 817 автомобила) Audi се представя по-добре от всякога. Трудни продължават да бъдат условията в Русия: тук продажбите отчитат спад от 24,6 процента и достигат до 25 650 автомобила през 2015 година.

В САЩ компанията за пръв път в историята си прекрачва границата от 200 000 продадени автомобила: тук Audi бележи ръст от 11,1 процента до 202 202 реализирани автомобила. Така в рамките на пет години Audi практически са успели да удвоят продажбите си в Щатите. През декември, въпреки доброволното временно прекъсване на доставките на дизелови автомобили, продажбите са се увеличили с 6,0 процента спрямо същия период миналата година и достигат до 20 399 автомобила. За цялата година моделът Q5 е увеличил продажбите си с 22,6 процента до 52 006 автомобила, с която SUV-семейството от разнообразни Q-модели набира все по-голяма популярност. 32 119 клиенти са спрели избора си на A3 седан (+52,4%), което превръща модела в един от най-предпочитаните компактни седани на местния пазар. Наред с Щатите, пазари като Канада (+9,1% до 26 754 автомобила), Мексико (+9,3% до 14 147 автомобила) и Бразилия с ръст от 38,7 процента до 17 130 продажби също допринасят за бързите темпове, с които Audi засилва позициите си в различните части на американския континент.

В Китай през 2015 година Audi достига до много сериозен пазарен дял и с 570 889 продажби бележи съвсем лек спад спрямо 2014 година (-1,4%). 60 197 продажби през декември са вторият най-добър месечен резултат на марката, откакто тя е представена в Китай; постижението е само с 3,8 процента под продажбите за рекордния декември на 2014 година. В края на 2014 година стартът на A3 седан, който се произвежда в азиатската страна, успя да предизвика истински фурор при дилърите на Audi. През следващите месеци компанията предстои сериозно да обнови поколенията при някои ключови за местния пазар модели: до лятото на 2016 година 60 процента от продажбите на Audi в Китай се очаква да се падат на нови модели.