Начало Автомобили Audi провежда близо 900 км тест на автоматичното управление на A7

Audi провежда близо 900 км тест на автоматичното управление на A7

66
0

Audi ще демонстрира наближаването на ерата на автоматичното управление с близо 900-километров тест, при който движението бе наблюдавано от представители на медиите. Компанията ще покаже какво безпрецедентно представяне може да бъде постигнато чрез използвани в серийното производство технологии.

Тестът ще се проведе по дистанция от Силициевата долина (Калифорния) до Лас Вегас (Невада), където автомобилът ще е сред експонатите на международното изложение за потребителска електроника (Consumer Electronics Show – CES).

– Пътуването от западния бряг до Калифорния демонстрира водещата ни роля в автономното управление – коментира отговарящият за техническото развитие член на борда доктор Улрих Хакенберг.

Изпитанието ще се проведе в реални пътни условия, като идеята е А7 да измине всичките почти 900 километра самостоятелно. В концепцията са използвани последните технологии, разработени от Audi. Тя освобождава шофьора от управление при скорост от 0 до малко над 110 км/ч. Автомобилът, наречен „Джак” от развойния екип, може да преминава в различни ленти, да изпреварва, самостоятелно ускорява и натиска спирачки. Колата адаптира скоростта си спрямо останалите участници в движението преди да премине в друга лента.

В системата е използвана комбинация от различни сензори, много от които са близо до серийно производство. Сензорите с дълъг обсег на адаптивния круиз контрол (ACC) и Audi side assist (ASA) наблюдават автомобилите пред и зад А7. Два сензора със среден обсег дават възможност за пълен – 360-градусов поглед – от колата. В решетката отпред и в задната броня са монтирани лазерни скенери, които следят наличието на статични и динамични обекти. Нова 3D камера с висока резолюция, която вече е интегрирана в следващото поколение системи за новия Q7, следи обстановката напред. Основната ориентация се извършва чрез навигацията на борда.

Когато системата прецени, че доближава лимитите си в градска среда например, се дава знак на шофьора да поеме контрол над автомобила. Няколко различни сигнала действат в унисон: цветни LED светлини в долната част на предното стъкло, сигнал на информационния дисплей, Central Status Indicator (CSI), аудио предупреждение. Ако водачът пренебрегне или не е в състояние да поеме контрол, то системата спира напълно колата, минимизирайки всички рискове.

Audi ще представи „Next Chapter” на CES – технологиите днес и утре. Основната тема ще е свързаността на автомобила с околната среда.