Начало Автомобили Audi обнови семейството A6

Audi обнови семейството A6

388
0

Audi цялостно обнови семейството на A6. Нови двигатели, трансмисии и предни светлини, както и нова инфоразвлекателна система правят модела седан и комбито Avant още по-ефективни, мощни, атрактивни и авангардни отвсякога. Функционалният A6 allroad quattro и спортните модели S6, S6 Avant и RS 6 също разполагат с множество нови технологични решения.

– С новото Audi A6, ние пишем следващата глава на една изключително успешна история. Тя изразява новаторските технологии и усещането за премиум качество на Audi – отбелязва проф. д-р Улрих Хакенберг, член на борда на директорите, отговорен за техническите разработки в AUDI AG. – Audi A6 установява нови стандарти в много технически сфери като олекотените конструкции, включващи множество алуминиеви компоненти, мощните и високоефективни двигатели, спортната ходова част и авангардните асистентни системи и мултимедия.

Изострени форми, подчертани хоризонтални линии, атлетично извити повърхности – дизайнът на моделите от гамата на A6 символизират прецизността и спортната елегантност. Те са внимателно преработени като част от обновяването на модела, с промени в областта на предната решетка Singleframe, предните светлини, отворите за въздух, броните, страничните прагове и накрайниците на изпускателните тръби. Audi предлага като част от допълнителното оборудване предни светлини с LED технология, а така също и с Matrix LED технология, в съчетание с динамични мигачи.

Благодарение на интелигентната концепции за съчетаване на материалите, каросерията е изключително здрава и безопасна. Множество компоненти от алуминий и горещо формована стомана изграждат гръбнака на систематично проектираната концепция на конструкцията. Новият A6 1.8 TFSI има собствено тегло (без водача) от едва 1,535 килограма. Комфортът по отношение на вибрациите също е на невероятно ниво, а шумът в интериора е изключително нисък.

Излъчването на стегнатите и мускулести линии на външността се пренася и в интериора. Всеки детайл засвидетелства безкомпромисно ниво на качество. Елегантни цветове и внимателно подбрани материали подчертават изисканата атмосфера. Новата дизайнерска селекция на Audi по отношение на интериорните цветове включваща кремъчно сиво (моделите A6) и салса червено (S6) е насочена към особено претенциозните клиенти.

Предните седалки се предлагат опционално с функции за масаж и вентилация, а контролните уреди са удобни и ергономични. Управляващата система MMI radio и автоматичната климатична система са част от стандартното оборудване. Багажното отделение на Audi A6 Avant предлага между 565 и 1,680 литра обем и множество практични приспособления. Предлаганият като част от допълнителното оборудване и контролиран с помощта на сензор автоматичен заден капак в съчетание с електрозадвижваната щора на багажното отделение улеснява товареното в багажника.

Новите модели A6 изпреварват конкурентите и по отношение на инфоразвлекателната система с конфигурации включващи различни варианти до MMI navigation plus с MMI touch.

Върховата навигационна система с осем инчов монитор сега е базирана на нова технологична платформа използваща бърз графичен микропроцесор Tegra 30 от партньора на Audi Nvidia. Допълнителният модул Audi connect пренася данни чрез бързия стандарт LTE и осигурява специално адаптирани онлайн услуги в автомобила, включително и приложения за медия стрийминг.

Гамата от асистентни системи също е изключително атрактивна, и се увенчава от адаптивния темпомат със stop & go функция. Системата Audi side assist използва радар който проверява пространството зад и около автомобила и работи в съчетание със системата Audi active lane assist, която предотвратява непреднамерени маневри за преминаване в друга лента за движение. Асистентът за нощно виждане включва още повече функции, а системата за безопасност Audi pre sense е част от стандартното оборудване. Важна информация може да бъде извикана чрез опционалният head-up дисплей.

Гамата от задвижващи агрегати на новите A6 и A6 Avant включва три TFSI двигателя с диапазон на мощност от 140 кВт (190 к.с.) до 245 кВт (333 к.с.) и пет TDI мотора с мощност от 110 кВт (150 к.с.) до 240 кВт (326 к.с.). Всички двигатели покриват нивата на емисии на стандарта Euro 6, а емисиите им на CO2 са намалени с 22 процента. При Audi, най-ефективните бензинови и дизелови агрегати са обозначени със знака „ultra”. В съчетание с напълно новата трансмисия S tronic, 1.8 TFSI ultra изразходва едва 5.7 литра гориво на 100 километра, съответстващи на 133 грама CO2 на километър. 2.0 TDI ultra със 110 кВт (150 к.с.) постига още по-впечатляваща стойност – при това без ограничение по отношение на оборудването – от 4.2 литра на 100 километра съответстващи на 109 грама CO2 на километър.

Върховият бензинов двигател, 3.0 TFSI, е изцяло обновен. Инженерите са направили и съществени конструктивни промени по агрегата 3.0 TDI clean diesel, предлаган във версии на мощност от 160 кВт (218 к.с.) и 200 кВт (272 к.с.). 3.0 TDI clean diesel biturbo разполага с мощност от 235 кВт (320 к.с.).

Друга версия със 240 кВт (326 к.с.), които могат да нараснат до 255 кВт (346 к.с.), задвижва специалните серии A6 3.0 TDI competition и A6 Avant 3.0 TDI competition, с които Audi отбелязва 25 годишнината на TDI технологията.

Динамичният дизелов двигател е оборудван с осемстепенна автоматична трансмисия tipronic. Всички останали двигатели се комбинират или с новата шестстепенна механична трансмисия, която се отличава с изключително ниското си тегло и намалено вътрешно триене, или със седемстепенна S tronic. Във версиите с предно предаване, напълно нова трансмисия с два съединителя заменя предавателната кутия multitronic. В двигателните конфигурации от 200 кВт (272 к.с.) нагоре, задвижването на четирите колела quattro може да бъде допълнено от така наречения sport differential, който активно разпределя мощността между задните колела.

Ходовата част с високотехнологично окачване осигурява съчетание от изключителен комфорт със спортна динамика на пътя. Системата за динамично управление и контрол на поведението на пътя Audi drive select е част от стандартното оборудване; като допълнително оборудване Audi предлага избор от два варианта на спортно окачване, както и адаптивно въздушно окачване.

В A6 Avant 2.0 TDI ultra със 140 кВт (190 к.с.), пружините са изработени от усилени със стъкловлакна полимери (GFRP) – едно новаторско решение на Audi което снижава теглото с приблизително 4.4 килограма, намалява разхода на гориво и подобрява както прецизността на пътното поведение, така и комфорта по отношение на вибрациите. Колелата са с размер от 17 до 20 цола.

Новият Audi A6 allroad quattro, базиран на A6 Avant, разполага с увеличен просвет на каросерията и облицовки от неръждаема стомана, които подчертават и защитават долните елементи на предната и задната част на автомобила. Стилистиката излъчва здравина, солидност и надеждност с масивни вертикални елементи интегрирани в предната решетка Singleframe.

Изборът от задвижващи агрегати включва четири 3.0-литрови, V6 двигатели – 3.0 TFSI и три версии на 3.0 TDI. Адаптивното въздушно окачване е част от стандартното оборудване.

Новите Audi S6 и S6 Avant са спортни автомобили подходящи за ежедневието. Осем цилиндровият V-образен двигател 4.0 TFSI, разполага с два турбокомпресора, има мощност от 331 кВт (450 к.с.) и ускорява седана от нула до 100 км/ч да 4.4 секунди. S6 Avant завършва тази дисциплина за 4.6 секунди. Средният разход на гориво е едва 9.2 литра на 100 километра за седана и 9.4 литра за Avant, съответстващи в случая на съответно 214 и 219 грама CO2 на километър. Високата ефективност на тези автомобили се дължи в голяма степен на система cylinder on demand (COD), която изключва четири от осемте цилиндъра при частично натоварване на мотора.

Стандартното оборудване на новите Audi S6 и S6 Avant включва системата за задвижване на четирите колела quattro и адаптивно въздушно окачване, което снижава автомобила с до 20 мм. Матирани черни спирачни апарати имат грижата да осигурят необходимия натиск на накладките върху дисковете, а колелата са с размер от 19 цола.

Върховият модел в семейството на новия A6 е Audi RS 6 Avant. Суперспортният автомобил, който осигурява удоволствие и удобство и в ежедневието ускорява до 100 км/ч за 3.9 секунди и постига максимална скорост от 305 км/ч. Неговият двигател 4.0 TFSI генерира 412 кВт (560 к.с.) мощност, но изразходва средно едва 9.6 литра гориво на 100 километра, съответстващи на 223 грама CO2 на километър. И тук съществен принос за това има системата COD.

Грижа за пренасянето на мощността има осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic. Стандартната система за задвижване на четирите колела използва междуосев диференциал с висока степен на блокировка, а адаптивното въздушно окачване снижава каросерията с 20 милиметра. Audi предлага и стегнато спортно окачване RS sport suspension в съчетание със системата за динамичен контрол на поведението Dynamic Ride Control (DRC) като допълнително оборудване. Големите спирачни дискове са със спестяваща теглото вълнова конструкция, а размерът на колелата е 20 цола. Като допълнително оборудване се предлагат 21-цолови.

Доставките на моделите от новото семейство на Audi A6 ще започнат през есента на 2014 година.

Предварителните продажби за България започват през ноември 2014

Базовата цена на седана в Германия с двигател 1.8 TFSI ще бъде 38,400 евро; A6 Avant 1.8 TFSI стартира от 40,900 евро, а A6 allroad quattro 3.0 TDI от 56,650 евро. Audi S6 ще се предлага на цена от 75,400 евро, а офертата на Audi RS 6 Avant започва от 108,900 евро.