Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Интерес от Ауди към F1 затруднил споразумението между Ред Бул и Хонда

Интерес от Ауди към F1 затруднил споразумението между Ред Бул и Хонда

5912
0
Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул постигна споразумение с Хонда да продължи да използва задвижващата система на японския производител и след оттеглянето му от Формула 1 в края на 2021 г. Според немското списание Ауто Мотор унд Шпорт до тази договорка обаче не се е стигнало лесно и твърди, че преговорите не са преминали особено гладко.

Изданието твърди, че от японския концерн са искали да получат уверение, че интелектуалната им собственост, свързана със задвижващата система, няма да става достояние на трети страни или бъдещи доставчици на двигателя на тима.

До Токио обаче достигнала информация, че Ауди проявява интерес към Формула 1 от 2025 г.

Тогава се очаква да влязат в сила новите правила за двигателите, които все още не са известни. Според японски анализатори възможността за сътрудничество между Ред Бул и Ауди е очевидна, което притеснило Хонда. Хелмут Марко обаче явно е успял да успокои хората в Токио, тъй като заяви, че споразумението с тях е готово и чака само одобрението на ФИА и Формула 1.

Наскоро главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали заяви, че има интерес от производители на задвижващи системи за участие в спорта. Той обаче не назова имена. Доменикали бе CEO на Ламборгини преди да приеме да оглави F1. Италианският бранд е част от концерна Фолксваген Груп, в чийто състав е и Ауди.

Информацията на Ауто Мотор унд Шпорт е, че гласуването за това дали да се замрази развитието на задвижващите системи в Гран при все пак ще е на 11 февруари. Друг немски източник бе посочил преди няколко дни, че вотът ще се случи на 21 февруари. Според изявленията на Марко от крайния резултат може да зависи оставането на Ред Бул в спорта.

Въпросът, по който отборите не могат да постигнат съгласие, е системата за балансиране на мощностите. Въвеждането на такъв механизъм се обсъжда заради възможността между отделните задвижващи системи да има сериозни разлики в момента на замразяване. Шефът на Мерцедес Тото Волф нарече системата „унижение“ и допълни, че не разбира кой би си го причинил наистина.

Сега се твърди, че последният обсъждан вариант е да се приеме разлика в мощностите на агрегатите до 2% или приблизително 20 к.с.

Ако някой производител не влезе в този допуск, ще получи помощ. Не се уточнява каква точно ще е тя. Вариантите са или промяна в количеството разрешено гориво, или позволение за развитие до влизане в границите.