Начало Избрани Ауди: Искаме да се борим за победи още през третата си година...

Ауди: Искаме да се борим за победи още през третата си година в F1

1874
0
Ауди F1
снимка: Ауди

Ауди изложи тригодишен план, който трябва да изведе марката до челото в F1. Това заяви управляващият директор на Audi Formula Racing GmbH Адам Бейкър. Германският производител влиза във Формула 1 през сезон 2026 и ще си партнира със Заубер.

Миналото лято Ауди най-накрая потвърди влизането си в F1. Това се случи след редица спекулации за интереса на марката от Инголщат, които бяха в продължение на повече от десетилетие. Германският производител ще се появи на стартовата решетка от сезон 2026. Именно тогава F1 ще въведе в експлоатация новите задвижващи системи. Ауди ще си сътрудничи със Заубер Моторспорт. Швейцарската компания който ще проектира шасито в базата си в Хинвил. Ауди от своя страна ще работи върху хибридното задвижване. То ще бъде произведено в строящата се фабрика в Нойбург.

Бейкър познава много добре F1. 48-годишният инженер е работил дълги години в БМВ и е бил част от участието на баварците във Формула 1 с екипите на Уилямс и Заубер. През 2021 г. Бейкър се мести в Ауди. Там той разработва техническата, стратегическата, оперативната и финансовата концепция за първото участие на марката в световния шампионат на ФИА във Формула 1.

Австралиецът стана германски гражданин през 2018-та. Неговата работа е докладва директно на Оливер Хофман, който е член на борда на директорите за техническо развитие в AUDI AG.

Наскоро Бейкър заяви, че няма една единствена причина, която да  довела до решението на Ауди да влезе в F1. Той потвърди, че стремежът на спорта към по-голяма електрификация е бил от решаващо значение за привличането на германския производител.

„Няма една-единствена причина за това решение. Всъщност има няколко фактора, които са се съчетали, за да направят F1 изключително привлекателна за производителите и по-специално за Ауди“, обясни Бейкър.

„F1 е в преходен период с устойчива концепция за шампионата. Благодарение на новите правила, които ще въведат иновативни силови агрегати, фокусирани върху електрическата част, както и устойчиви горива, шампионатът е в съответствие с бъдещата стратегия на Ауди. Тя също е насочена към електрическата мобилност.“

„Освен това F1 стана все по-популярна. Това е най-добрият медиен и маркетингов инструмент в света на моторните спортове и един от най-добрите във всяка индустрия. В същото време F1 постигна намаляване на разходите. Честно казано това я прави още по-привлекателна. Двигателите от 2026-та ще имат таван на разходите. Всъщност по този начин ще има както намаляване на харчовете, така и ще осигури сигурност на за дългосрочните бюджети.“

„Ако искате да разполагате с фантастична платформа, за да демонстрирате своята компетентност и знания 24 пъти годишно, то F1 е най-доброто място за това“, добави управляващият директор на Audi Formula Racing GmbH.

Бейкър също разкри какъв е планът на Ауди в F1. Той заяви, че иска марката да започне печели състезания в рамките на три години след влизането си в спорта.

„Надяваме да бъдем конкурентоспособни след три години. Това е реалистична цел. Искаме да се борим за победи още през третата си година в F1“, каза Бейкър.

За момента Ауди не планира да доставя бъдещия си агрегат на други отбори в F1. Според Бейкър, това може да се промени в бъдеше.

„ФИА може да поиска от нас да доставяме двигатели в съответствие с правилата. Със сигурност ще бъдем подготвени ако това се случи. В момента не търсим екип от клиенти, защото смятам, че все още е твърде рано за това. Сега искаме се съсредоточим върху нашата програма като производител.“

В момента F1 разполага с четири доставчика на двигатели- Мерцедес, Ферари, Рено и Ред Бул Пауъртрейнс (Хонда). Така задачата на Ауди няма да е никак лесна. Бейкър вярва, че германският производител е напълно наясно със сложността на предизвикателствата, които се очакват от сезон 2026.

„Наясно сме с предизвикателството, което ни очаква в F1. Участието през 2026 г. привлекателно за Ауди защото го решихме доста предварително. Всъщност остават около 42 месеца първото ни състезание в този шампионат.“

„Това трябва да е едно от най-съвременните решения на всеки производител през последните години. Освен това през сезон 2026 започва регулаторен цикъл, когато обикновено другите влизат в средата на даден цикъл“, каза управляващият директор Audi Formula Racing GmbH.

„Задвижващите агрегати ще се променят, но също така и шасито. В някои отношения това може да нулира предимството на опитните в миналото конкуренти и да улесни конкурентоспособността на новите тимове.“

„Сега започва дългосрочната работа. Тя е свързана с разработването на силовия агрегат в съответствие с новите правила. ФИА ще продължи да работи с отборите за правилата за шаситата за 2026 г. Според мен те може да са значително по-различни от сегашните. Накрая се надявам, че новите разпоредби ще бъдат публикувани в първата си версия в края на 2022-та и може би ще бъдат финализирани през 2024-та. След това ще започнем работа по шасито, ще съгласуваме двете неща. Очаква тестовете ще започнат през 2025-та, а първото ни състезание да бъде през пролетта на 2026-та“, завърши Адам Бейкър.

Бъдещият отбор на Ауди ще бъде ръководен от Андреас Зайдл. Германецът напусна досегашната си работа в Макларън и се присъедини към Заубер Моторспорт. Напускането на Зайдл не бе толкова голяма изненада за Макларън, като се има предвид предишната му работа с Фолксваген Груп.

В момента германският производител е готов за второ си участие в рали Дакар с електрическия автомобил RS Q e-tron. Ауди отново ще бъде с три машини, карани от Карлос Сайнц-старши, Стефан Петернахсел и Матиас Екстрьом.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Audi Sport (@audisport)