Начало Автомобилни новини Audi представи новите A5 и S5 като лифтбек и комби

Audi представи новите A5 и S5 като лифтбек и комби

257
0

Дебютът на новата моделна серия Audi A5 ще се състои в края на 2024 г. A4 ще стане A5 лифтбек, A5 Sportback ще стане комби A5 Avant. Към тях ще се присъединят моделите S5.

Audi маркира конвенционалните автомобили с хибридно задвижване с нечетните номера Четните номера плюс добавка E-Tron в бъдеще ще означават автомобили с чисто електрическо задвижване.

Какво виждаме отвън

Изцяло преработеният лифтбек A5 е с дълго междуосие, големи колела и плоска, спортна каросерия. Комбито A5 Avant има динамична линия на покрива, която преминава в интегриран спойлер накрая. Задният прозорец е полегат и завършва с характерна гънка. Непрекъснатата светлинна лента може да се види и при двете версии. Тя прави модела да изглежда по-широк и динамичен. В предната част и при двете форми на каросерията доминират широка радиаторна решетка Singleframe и триизмерна структура на пчелна пита, както и преработени фарове.

Линии на оборудване за Audi A5

Audi A5 ще се доставя в три версии: Basic, Advanced и S-Line. Моделът S е с независим екстериор. Освен това вариантите на A5 могат да бъдат поръчани с три различни пакета оборудване: Tech, Tech plus и Tech pro. Тези пакети се надграждат един над друг и предлагат широка гама от допълнителни опции.

Audi A5 предлага опционален head-up дисплей (HUD). Той може да представя широк спектър от информация директно в зрителното поле на водача. Наред с други неща HUD показва скоростта, активните системи за подпомагане, навигационните инструкции и медийните данни. Особен акцент е възможността функциите на автомобила и на инфо-развлекателната система да се управляват чрез HUD. Те се контролират интуитивно с бутоните на волана, което ви позволява да преглеждате списъци и да правите директни избори.

Светлини

В моделите A5 хората от Audi разчитат на нова технология за предните и задните светлини. Те имат триизмерен дизайн и предлагат цифрови светлинни подписи, които съчетават физически и цифрови елементи. Задните светлини използват около 60 сегмента на всеки OLED панел. Това позволява на A5 да служи като дисплей за Car-to-X комуникация в задната част на автомобила. Например той предупреждава другите участници в движението за произшествия и повреди. При критични ситуации на пътя се показва специална статична сигнатура на задните светлини с предупредителни символи.

Клиентите могат да избират между осем дигитални светлинни подписа. Те могат да се персонализират чрез MMI Touch Display или приложението My Audi. Светлините комуникират със заобикалящата ги среда и предупреждават за опасности.

Двигатели и платформа

Моделната серия на A5 се базира на платформата PPC (Premium Platform Combustion). Тя интегрира надлъжно монтирани двигатели с вътрешно горене и позволява постепенна електрификация. Първата стъпка включва задвижващи агрегати с мек хибрид. Моделът A5 е оборудван със системата MHEV Plus, базирана на 48-волтова бордова електрическа система. Заедно с новия генератор в задвижващия тракт (TSG) тя позволява частично чисто електрическо шофиране. Емисиите на CO2 и разходът на гориво са съответно намалени. TSG може да осигури до 18 кВт (24 к.с.) електрическа мощност за задвижването. При намаляване на скоростта TSG подава обратно към акумулатора (рекуперация) енергия с мощност до 25 кВт. При леки наклони и при бавно маневриране автомобилът може да се движи само с помощта на TSG.

Базов двигател за новото Audi A5 е 2.0 TFSI с мощност 110 кВт (150 к.с.) или 150 кВт (204 к.с.). И двата варианта използват турбокомпресор с променлива геометрия на турбината (VTG) и специален горивен процес за висока ефективност при частично натоварване. Те се комбинират със скоростна кутия с два съединителя, като версията със 110 кВт се предлага с предно предаване. Вариантът със 150 кВт се доставя както с предно, така и с двойно предаване Quattro Ultra.

Двигателят 2.0 TDI със 150 кВт (204 к.с.) в Audi A5 разчита на технологията MHEV plus. Моторът от поколението EA288 Evo предлага оптимизирано горене, подпомагано от сензор за налягане в цилиндъра, двойно дозиране за последваща обработка на отработилите газове и два балансиращи вала. Максималният въртящ момент е 400 Нм между 1750 и 3250 об./мин. Дизелът също се предлага с трансмисия с два съединителя – с предно или с двойно предаване Quattro Ultra.

S5 е екипиран с 3,0-литров V6 TFSI двигател с мощност 270 кВт (367 к.с.) Той също използва технологиите VTG и MHEV plus. Преработената трансмисия S-Tronic с два съединителя е проектирана така, че да осигурява динамично поведение на пътя. S5 предлага серийно спортен диференциал Quattro с векторно разпределение на въртящия момент (Torque Vectoring) за особено висока странична динамика.