Начало Автомобили Един бестселър става още по-добър: Audi Q5 с нова визия

Един бестселър става още по-добър: Audi Q5 с нова визия

189
0

От години Audi Q5 е един от най-продаваните модели в премиум-сегмента при SUV-автомобилите на европейските пазари. Сега Audi прави този свой модел още по-атрактивен и още по-добър. Оптимизираният Q5 съчетава спортен характер с високо равнище на пригоденост за всекидневна употреба и може да се похвали с изключително богат асортимент в областта на инфотейнмънт-технологиите и асистиращите системи за водача. По-агресивният екстериорен дизайн на успешния модел подчертава Q-идентичността на автомобила и дори представя едно световно нововъведение – задни светлини с OLED-технология.

Audi Q5 е със силно изразена Q-идентичност в екстериора

Автомобилът излъчва мощ, издръжливост и сигурност. В рамките на модернизацията на модела дизайнерите допълнително са подсилили това впечатление с помощта на някои нови характерни детайли. Предната решетка Singleframe с осмоъгълна форма е станала по-плоска и по-широка в сравнение с досега. Страничните въздуховоди са пораснали на височина и са структурирани с трапецовидни вложки. LED-фаровете са получили нова графика на дневните светлини. В страничния изглед на Q5 особено силно впечатление правят оформените по нов начин прагове, които придават на излъчването повече лекота.

В интериора хоризонталните линии на таблото създават усещане за простор и лекота. Пластично оформената, елегантно извита декоративна лайстна разделя горната от долната част на арматурното табло. В центъра на вниманието попада свободно стоящия MMI touch-дисплей с акустична обратна връзка. Досегашният въртящ и натискащ се регулатор на централната конзола отпада. Освободеното по този начин пространство на конзолата сега се заема от ниша за предмети.

По отношение на интериора купувачите на Q5 отново имат избор между три изпълнения: базовия вариант, design selection и S line. Трите линии могат да бъдат свободно комбинирани с предлаганите варианти за стила на екстериора.

В модифицираната версия на Q5 за първи път дебютира новото поколение OLED-светлини

OLED-елементите представляват особено ефективен вид органични светодиоди, които позволяват изключително хомогенно осветяване. Предлаганите като опция OLED-задни светлини се състоят от по три основни елемента, всеки с по шест отделни сегмента. Това решение е позволило на дизайнерите и инженерите на Audi да реализират различни светлинни дизайни и графики в рамките на един-единствен хардуерен елемент.

Облагороденият премиум-SUV стартира в Европа във версия Audi Q5 40 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,3*; комбинирани емисии CO2в г/км: 143 – 139*). Неговият двулитров четирицилиндров двигател генерира 150 кВт (204 к.с.) мощност и 400 Нм въртящ момент. Алуминиевият корпус на коляновия вал тежи с около 20 килограма по-малко в сравнение с досегашния модел, а самият колянов вал е олекнал с около 2,5 килограма.

Принос за ниския разход на гориво има и технологията Mild-Hybrid (MHEV)

Ремъчен стартер-генератор (RSG) отговаря за 12-волтовата бордна мрежа, в която е интегрирана и компактна литиево-йонна акумулаторна батерия. При спиране RSG рекуперира кинетичната енергия и я съхранява в акумулаторната батерия. MHEV-системата е в състояние да остави Q5 да се носи по инерция с изключен двигател, а старт-стоп системата се активира още когато скоростта падне под 22 км/ч. Предимството по отношение на разхода на гориво се равнява на около 0,3 литра на 100 километра Audi Q5 40 TDI ((комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,3*; комбинирани емисии CO2в г/км: 143 – 139*) се ускорява за 7,6 секунди от място до 100 км/ч и развива 222 км/ч максимална скорост.

Мощният дизелов агрегат работи не само ефективно, но и чисто – той покрива нормите на директивата за нива на вредните емисии Euro 6d-ISC-FCM, респ. EU 6 AP

Благодарение на новата Twindosing-SCR-система с двойно впръскване на AdBlue нивата на отделяните в атмосферата азотни оксиди са силно редуцирани. Системата за впръскване на урея се допълва от два разположени един зад друг SCR-катализатора. След пазарния дебют на обновения Q5 ще последват и други двигатели: два други варианта на мощност на двулитровия четирицилиндровия TDI, един V6 TDI, както и 2,0-литров четирицилиндров TFSI-мотор. Успешният Q5 Plug-in-Hybrid задвижване TFSI също ще се предлага, при това с избор между две нива на мощността.

В Audi Q5 40 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,3; комбинирани емисии CO2в г/км: 143 – 139) седемстепенна трансмисия S tronic пренася тягата към четирите колела с помощта на технология quattro ultra. Тази технология също допринася за ефективността на задвижването: при нормални условия системата изпраща въртящия момент изцяло към колелата на предния мост. Когато се появи нужда от повече сцепление, например по хлъзгава настилка или при спортен стил на шофиране, с помощта на два съединителя моментално се активира задвижването на задния мост, като в дадени ситуации това може да става и предикативно. По отношение на сцеплението и динамиката системата за задвижване на четирите колела не оставя неудовлетворени желания.