Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във VW Груп обмислят да доставят мотори Ауди на Ред Бул и...

Във VW Груп обмислят да доставят мотори Ауди на Ред Бул и Уилямс и Порше – на Макларън?

4725
0
Ауди
снимка: Ауди

Във Формула 1 бе постигнато съгласие каква да е конфигурацията на новите задвижващи системи, които ще се използват в спорта от 2026 г. нататък. Смята се, че Фолксваген Груп ще влезе в Гран при и че е възможно това да стане с две от марките на концерна – Ауди и Порше. Според немския вестник Билд във Волфсбург обмислят с кого да работят. Изданието твърди, че ръководството на F1 се надявало да убеди автомобилния концерн да направи свой отбор, но във Фолксваген не възнамерявали да го правят. Концепцията за новите агрегати обаче била одобрена.

Според Билд във Фолксваген Груп обмислят да доставят мотори Ауди на Ред Бул и вероятно на Уилямс и Порше – на Макларън

От Милтън Кийнс отдавна поддържат връзка с Ауди. Разговори с бранда дори бяха причина за спънки в началните дискусии между Ред Бул и Хонда, когато японският производител обяви, че ще се оттегли от Гран при в края на сезон 2021. В крайна сметка ръководеният от Кристиан Хорнер отбор се договори с настоящите си партньори. В Милтън Кийнс основаха Ред Бул Пауъртрейнс и получиха интелектуалната собственост на настоящите си агрегати, макар и за краткосрочно използване. През 2022 г. задвижващите им системи все още ще се правят в изследователския център на Хонда в Сакура. Очаква се Ред Бул Пауъртрейнс да поеме всичко от 2023-та.

Порше пък има исторически връзки с Макларън в Гран при. Начело на отбора от Уокинг в момента е Андреас Зайдл, който оглавяваше спортния екип на марката, доминирал в продължение на години в Льо Ман и надпреварите за издръжливост.

Дори при обсъждания бюджетен лимит за производителите на задвижващи системи конструирането и производството на агрегати за Формула 1 остава изключително скъпо.

„Страхотно е, че големи брандове се интересуват от влизане в спорта. Никой обаче не иска да го направи и да е неконкурентоспособен“, посочи Тото Волф от Мерцедес.

Той сподели по-рано, че са постигнати необходимите компромиси, които да оправдаят вече направените от настоящите производители на задвижващи системи разходи.