Начало Автомобили Новият Audi S8 – вдъхновяващо представяне в луксозния клас

Новият Audi S8 – вдъхновяващо представяне в луксозния клас

3782
0

Новият Audi S8 се отличава с прогресивен луксозен характер, съчетан с качествата на отлично трениран атлет, гарантирани от иновативните системи в областта на ходовата част. S8 e eдна особено впечатляваща нагледна демонстрация на това какво стои зад мотото „Прогрес чрез технология“. За задвижването отговаря двигател 4.0 TFSI – осемцилиндров агрегат с битурбо-пълнене, който генерира мощност 420 кВт (571 к.с.) и респектиращ максимален въртящ момент от 800 нютонметра. В съчетание с технологията MHEV автомобилът постига забележителна симбиоза между ефективност и комфорт, както и върхово представяне по всички показатели.

За изключителната динамика на пътя се грижи комбинация от активно окачване с възможност за предикативна настройка спрямо състоянието на пътя, технология за динамично управление на четирите колела, както и задвижване на четирите колела quattro със серийно монтиран спортен диференциал. Със своите специфични дизайнерски елементи новият Audi S8 дава впечатляващ отговор на въпроса как една мощна лимузина може да покаже своята елегантност по най-ефектния възможен начин.

Свръхмощният агрегат под предния капак на Audi S8 е наистина впечатляващ

Това е V8 двигател с технология Mild-Hybrid, който се отличава с фини маниери на работа, генерира максимална мощност 420 кВт (571 к.с.) и максимален въртящ момент 800 Нм и благодарение на битурбо-пълненето гарантира, че във всеки момент е в състояние да предложи върхово представяне. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Алуминиевият корпус на коляновия вал и специалното покритие на цилиндрите осигуряват намалено вътрешно триене. Автоматично управляваните клапи в изпускателната уредба гарантират незабравимо звуково изживяване.

Mild-Hybrid-технологията (MHEV) има сериозен принос за намаляването на разхода на гориво. Нейният 48-волтов ремъчен стартер-генератор и допълнителната литиево-йонна акумулаторна батерия позволяват движение в режим на „реене“ с деактивиран двигател, изключително бързо повторно стартиране на двигателя и преминаване в режим старт-стоп при значително по-висока спрямо досега скорост. По този начин в реална всекидневна употреба консумацията на гориво може да бъде намалена с до 0,8 литра на 100 километра. За допълнителна ефективност се грижи системата cylinder on demand, която отговаря за временното изключване на половината цилиндри в режими на частично натоварване, когато автомобилът не се нуждае от цялата си мощност. Технологията Active Noise Cancellation пък от своя страна посредством озвучителната система на борда на автомобила компенсира неприятните външни шумове и осигурява идеален акустичен комфорт.

Новият Audi S8 може да променя характера си от свръхлуксозна лимузина до спортен автомобил – изцяло според моментното желание на водача

За целта системата Audi drive select разполага с пет предварително програмирани режима. Новост е профилът „comfort +“. Тук дори и шофирането в завои се превръща в необикновено комфортно изживяване: в завоите каросерията се накланя с до 3 градуса спрямо вътрешната страна на завоя и по този начин значително редуцира напречното ускорение, което достига до сетивата на пасажерите вътре в автомобила.

В режим „dynamic“ управлението  на S8 става значително по-остро, а максималният възможен страничен наклон в завоите не надвишава 2,5 градуса. При стандартното окачване тази стойност е около 5 градуса. Благодарение на променливото спрямо ситуацията контролиране на наклона на каросерията се постига изключително неутрално и дори минимално презавиващо поведение при бързо шофиране в завои.

При новия Audi S8 прогресивният екстериорен дизайн с плавни и елегантни линии умело поставя нови стилистични акценти. Характерни детайли в областта на интериора и екстериора целенасочено подчертават спортния характер на автомобила. За дългата 5,17 метра спортна лимузина се предлагат колела с диаметър до 21 цола. Детайли като например предната броня, страничните прагове, корпусите на страничните огледала за обратно виждане, както и S-типичните двойни овални накрайници на ауспуховата система подчертават прогресивния характер на автомобила. Наред с това клиентът може да спре избора си и на предлагания като опция „Оптичен пакет черно“.

В просторния интериор доминира атмосферата на комфортна изискана ложа

Купувачите имат избор между девет основни цвята и дизайна, сред които Audi design selection пастелно сиво. При този вариант горната декоративна лайстна – новост, ексклузивно предлагана за Audi S8 – е изпълнена в „Carbon Vektor“ и се отличава със специален 3D-дълбочинен ефект. Непосредствено под нея се намира друга декоративна лайстна, направена от релефен матов алуминий. За светлините асортимента се простира до HD Matrix LED-фарове с Audi лазерни светлини и OLED-задни светлини. На големите за модела пазари като Китай, САЩ, Канада и Южна Корея Audi S8 за първи път ще се предлага изключително в изпълнение с дълго междуосно разстояние. Увеличаването на дължината и височината на каросерията автоматично означава повече място за краката и главите на пасажерите в престижната спортна лимузина.

Новият Audi S8 напомня за своя характер на луксозна спортна лимузина с всеки един от своите необикновени детайли. Един от най-впечатляващите акценти в автомобила несъмнено са серийните комфортни индивидуални контурни седалки. Те разполагат с електрическо регулиране в многобройни направления, пневматично настройващи се странични опори и функция за подгряване в три степени. Към всичко изброено дотук следва да прибавим и функциите за охлаждане и масаж. Клиентите имат избор между вариантите за естествена кожа с върхово качество Valcona и Unikat. Задните седалки също разполагат с множество комфортни функции и създават в Audi S8 изключитена First-Class-атмосфера.

380-те асистиращи системи, които Audi предлага за новия S8, са сортирани в пакетите „City“ и „Tour“

Функциите на многобройните асистиращи системи се комбинират от адаптивния асистент за шофиране – най-важната система в рамките на пакета „Tour“. Адаптивният асистент за шофиране обединява adaptive cruise control, асистента за задръстване и асистента за спазване на пътната лента. Във взаимодействие с предикативния асистент за ефективност, адаптивният асистент за шофиране позволява на Audi S8 да се ускорява и да намалява скоростта предвидливо.

В рамките на пакета асистиращи системи „City“ Audi pre sense side обединява функционалността на pre sense front и pre sense rear, превръщайки ги в Audi pre sense 360°: в случай, че системата регистрира опасност от страничен удар,  във взаимодействие с активното окачване тя е в състояние да повдигне автомобила с до 80 милиметра. По този начин праговете биват приведени в позиция, от която по-добре могат да абсорбират енергията при страничен удар. Така се намаляват последствията за пътниците в автомобила.

Новият Audi S8 осигурява прогресивно технологично изживяване благодарение на множество Digital Services и State-of-the-art свързване. Управляващата концепция MMI touch response е изцяло дигитална, като водачът командва почти всички функции в автомобила от два големи дисплея. Като алтернатива може да се използва интуитивната система за гласово командване, при която заданията към системата е въможно да бъдат почти свободно формулирани. Отговорите на командите идват или от onboard заложените данни или от базираните на Cloud информации. По желание на борда се предлага и отново базирана на облачна технология на Amazon гласова услуга на Alexa.

Всички важни за шофирането данни се показват на Audi virtual cockpit

Той може да бъде настройван в два различни изгледа. В единия от тях скоростомерът и оборотомерът са представени под формата на големи кръгли уреди. В другия централното място се заема от картата на навигационната система. И при двата изгледа се виждат S-специфични детайли с червена графика. В допълнение към това от системата MMI може да бъде избран и допълнителен изглед на Audi virtual cockpit, наречен „S-Performance“, в който оборотомерът заема централното място на дисплея под формата на ъгловата графика, заобиколена от графики за наличните към дадения момент мощност и въртящ момент. По желание на клиента, най-важните за шофирането данни могат да се прожектират и директно в зрителното поле на водача – на челното стъкло с помощта Head-up-Display.