Начало Автомобили Audi Traffic Light Information улеснява пътуването в градски условия

Audi Traffic Light Information улеснява пътуването в градски условия

52
0

Ако предварително знаеш кога определен светофар ще светне зелено, карането става по-спокойно и ефективно. За да помогне на шофьорите да постигнат именно това състояние, Audi свързва автомобила с градската инфраструктура, което е важна част и от проектите за автономно управление. В момента Audi A4 и Audi Q7 са в състояние да показват фазите на светофарите в Лас Вегас (САЩ) директно в купето. Очаква се скоро системата на инголщадския производител да бъде налична и за други градове в Щатите, както и да бъде въведена в Европа. Тя се нарича Traffic Light Information и освен, че оптимизира автомобилния поток, помага за пестене на ценно време и намалява влиянието на колите върху околната среда.

Audi of America си сътрудничи с няколко града в Северна Америка, за да се осъществят необходимите промени за въвеждане на технологията Vehicle-to-Infrastructure (V2I).

„За първи път автомобилите ни си разменят данни с пътната инфраструктура, и то в реално време”, коментира шефът на отдела за предварителна разработка на електронни системи в Audi Андреас Райх. „Шофьорите са в състояние да адаптират управлението си спрямо конкретната ситуация и да се придвижват през града по много по-спокоен и контролиран начин. Скоро ще има и други V2I услуги, превръщащи автомобила в интерактивно мобилно устройство.”

Първата стъпка в проекта е оборудването на произвежданите от юни тази година за американския пазар Audi A4 и Q7 с необходимата система за комуникация между колата и центъра за информация. В САЩ контролиращите пътната обстановка общински структури изпращат съответните данни до партньора на Audi в проекта – Traffic Technology Service sTTS. Там информацията се подготвя и разпраща до бордните компютри в автомобилите в реално време.

Първата функция на системата се нарича Time-to-Green. На дисплея във виртуалния кокпит на Audi шофьорът вижда дали ще стигне до следващия светофар, докато той още свети зелено, а колата се движи със скорост спрямо установените ограничения. Ако няма достатъчно време, се дава предвиждане колко време остава до следващата „зелена” фаза.

„Тестовете ни показват, че броят коли, които в подобни условия е трябвало да спират напълно, е намален с около 20%”. Това пести време на шофьора и бе постигнат по-нисък с около 15% разход на гориво”, обясни проджект мениджърът на Audi Traffic Light Information Михаел Цвек.

В бъдеще работата на Audi по отношение информацията за работата на светофарите в градски условия ще е полезна и за други марки. Навлизането на подобни технологии в автомобилостроенето ще спомогне за откриване на причините за задръствания и за оптимизиране работата на самата светлинна система. В някакъв момент Traffic Light Information може да се свърже с навигация и съответно пътуването да се съобрази със зелените вълни в определен град. При моделите e-tron на Audi пък енергията от спиране ще може да се използва по-рационално за зареждане на батерията – при постепенно намаляване на скоростта, за да се спре на червен светофар.

В Европа вече се провеждат пилотни проекти с новата система – в Берлин, Инголщад, Гармиш-Партенкирхен и Веронатере. Само в Берлин около 700 светофара са включени в системата.