Историята с шоколадчетата, раздавани като бонус в Макларън при особено съкратени срокове на работа, неминуемо бе повдигната по време на пресконференцията на шефове на отбори на пистата Пол Рикар. Спортният директор на екипа Ерик Булие бе посочен от анонимен служител на отбора като един от виновниците за сложната ситуация в Уокинг и той трябваше да отговаря за случващото се в британския тим.
Запитан дали поема отговорност за провалите с колите на Макларън, Булие заяви, че това е добър въпрос.
„Очевидно е, че всички сме отговорни за представянето на автомобилите. Но за да отговоря на питането ви – не, няма да подам оставка. Знам, че сте написали статии… Понастоящем е 20-ата година от работата ми в спорта, печелил съм състезания и шампионати с всеки отбор, който съм управлявал преди, включително Формула 1. Това са постижения, които не можете да ми отнемете. Смятам, че сега сме в едно пътуване. Не сме в желаната ситуация и не сме доволни от това къде се намираме. Но сега сме с нов доставчик на двигателите – Рено – и разполагаме с добър екип от хора. Само трябва да сме сигурни, че откриваме проблемите с колата и да ги поправим. Знаем какви са грижите в момента. Но когато създадеш един автомобил, когато вярваш в дадена концепция, трябва да я развиваш и да направиш така, че да поправиш проблемите за следващата”, бе отговорът на Булие.
Той каза също така, че историите в пресата му били забавни за четени, но не били верни.
„Получихме тонове имейли от хора с текст „това е майтап”. Може да има някой раздразнен – във всяка организация някой е недоволен, когато вероятно съществува грешка в комуникацията. Не знам какъв е проблемът на тези хора. Смятам, че ги поканихме да се срещнат с нас, за да разберем какви са проблемите им освен клюкарстването.”
Булие не отговори направо дали в Макларън ще издирват източника на информацията, публикувана в пресата. Той каза, че това е вътрешен въпрос за организацията и допълни, че ръководството има подкрепата на служителите.
Специален материал за ситуацията в Макларън и причините за кризата в тима четете в брой 216 на списание ClubS1