Начало Автомобили Броени дни до забележителните премиери от Ford на Автосалон София 2017

Броени дни до забележителните премиери от Ford на Автосалон София 2017

238
0
Ford Fiesta

На Автомобилното изложение в София, което ще се проведе между 14 и 22 октомври в Интер Експо Център, Ford ще представи множество нови и впечатляващи модели. Официална премиера за България и за автосалона ще направят изцяло новата Fiesta – моделът-бестселър на Ford в Европа за 2012, 2013, 2014 и 2015 г. – както и новото Ka+. Градските мъници ще зарадват любителите на компактни автомобили с изцяло новия си дизайн, технологии и икономичност.

Посетителите ще имат възможността да разгледат отблизо и култовия Mustang GT с 5.0-литровия V8 двигател, 421 к.с. Спортната гама на Ford се допълва от ултимативния Focus RS със задвижване на всички колела, 350 к.с. и максимална скорост от 266 км/ч. Почитателите на SUV моделите могат да се насладят на новата Kuga и луксозния Edge. Двата кросоувъра осигуряват отлично пътно поведение, най-модерните технологии в помощ на водача и за безопасност, и гарантират чудесен комфорт за пътниците.

Флагманът на Ford ще е в луксозното изпълнение Vignale. С изтънчен дизайн, първокласно качество на изработката и революционните надуваеми задни колани, това е най-безкомпромисното Mondeo, създавано някога. Голяма част от моделната гама на Ford ще е на разположение и за тестови пътувания. Някои от експонатите ще пристигнат броени дни преди старта на изложението, специално за българската публика.

Изцяло новото Ка+

Изцяло новото Ка+ разполага с впечатляващо вътрешно пространство, отлична ефективност и динамика в добро съотношение цена-качество. Интериорът на Ка+ осигурява водещо в класа място за главата на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки. Просторният интериор осигурява достатъчно място за двуметров пасажер да седи зад двуметров шофьор.

Практичността на Ка+ в ежедневието се доказва и от 270-литровия багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхраненние на вещи в цялата кабина. Изцяло новото Ка+ се задвижва от 1.2-литров бензинов Duratec двигател със 70 и 85 к.с.

Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона, приложенията на смартфона, аудиосистемата; MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност, като ESP например; Помощ при потегляне по наклон; Ограничител на скоростта; Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и др.

Изцяло новата Fiesta

Новата Fiesta се предлага в четири различни версии – изисканата Vignale, динамичната ST-Line, стилната Titanium и достъпната Trend. Догодина се очакват и кросоувъра Fiesta Active и спортната Fiesta ST с първия 1.5-литров 3-цилиндров EcoBoost двигател с 200 к.с. Изцяло новият Ford Fiesta е технологично най-усъвършенстваната малка кола в сравнение с другите масови малки автомобили на пазара в Европа в над 40-годишната история на модела. Сред модерните технологии в помощ на водача, поддържани от 2 камери, 3 радара и 12 ултразвукови сензора, които са в състояние да следят на 360 градуса около автомобила и сканират пътя до 130 метра напред, са:

Асистент за предотвратяване на сблъсъци и засичане на пешеходци, който вече работи и през нощта; Активен паркинг асистент, който прилага леки спирачни усилия, за да избегне удари с ниска скорост при паркиране без ръце; Разпознаване на пътните знаци; Автоматични дълги светлини; Адаптивен автопилот; Регулируем ограничител на скоростта; Система за следене на мъртвата точка; Предупреждение за страничен трафик; Индикация за дистанция; Предупреждение на водача; Помощ за спазване на лентата; Предупреждение за предстоящ сблъсък – налични досега в по-големите модели от гамата на Ford и за първи път предлагащи се в новата Fiesta.

Новата Fiesta предоставя отлично качество и рафинираност, характеризира се със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация от всякога. Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta.

Тя е първият автомобил Ford, в който се вгражда премиум аудиосистемата B&O PLAY с десет високоговорителя, монтиран в багажника субуфер и централен високоговорител за средни честоти над арматурното табло, а също и за първи път предлага отварящ се стъклен панорамен покрив и отопляем волан. Комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Fiesta включва „плаващ“ HD тъчскрийн до 8 инча и гласово управление на основните функции.

Ултимативният Focus RS

Новият Focus RS ускорява от 0-100 км/ч за 4.7 секунди, което го превръща в най-бързо ускоряващия RS модел досега и достига максимална скорост от 266 км/ч, задвижван от специално разработена версия на новия 2.3-литров EcoBoost двигател на Ford с максимална мощност от 350 к.с.

Изцяло новият Focus RS оптимизира ускорението с въвеждането на лонч контрол – за първи път в RS модел на Ford. С модела дебютира също и технологията за задвижване на всички колела с динамичен контрол на въртящия момент за изключителна тяга и сцепление с ненадмината пъргавина и скорост в завои. 4х4 системата следи сигналите от различни сензори в автомобила 100 пъти в секунда.

За да осигури оптимална динамика, системата за задвижване на всички колела е калибрирана заедно със системата за електронна стабилност и по-специално базираното на спирачките векторно разпределение на въртящия момент, което работи паралелно с векторното разпределение на 4х4 системата. Максимум 70% от въртящия момент може да се прехвърли към задната ос, а до 100% – между което и да е от задните колела.

Водачите на Focus RS могат да избират между четири различни режима на шофиране и да настроят 4х4 системата, амортисьорите, електронната система за стабилност, отзивчивостта на волана и двигателя, и звука от ауспуха за оптимална динамика на пътя или пистата. Предлагат се режимите Нормален, Спортен и Писта, както и специален Drift режим, с който водачите постигат контролирано презавиване, дрифтейки по пистата.

Иконата Mustang

Mustang е най-продаваният спортен автомобил в САЩ за последните 50 години, а след старта на продажбите му и в останалата част на света, е най-популярното спортно купе на планетата за 2016 г., вкл. и в България. У нас почти всеки втори продаден спортен автомобил до септември 2017 г. е Mustang. Родните клиенти показват предпочитания към по-големия 5.0-литров V8 двигател – всеки четири от пет са го избрали, а любимият цвят е червеният.

С 2.3-литровия EcoBoost двигател турбокомпресорът за първи път се появява в двигателната гама на Mustang. Проектиран да посреща нуждите на шофьори, търсещи както изключителна динамика, така и ефективност, този EcoBoost двигател е разработен специално за Mustang. Всмукателният колектор и турбокомпресорът са оптимизирани да осигурят по-добро дишане и по-висока мощност на Mustang. Със своите 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент, той достига 0-100 км/ч за 5.8 секунди.

Новото поколение на 5.0-литровия V8 двигател е с безброй подобрения, които му позволяват да диша по-добре, особено при високи обороти. Поемането на въздух в цилиндрите и изпускането му са ключът към генерирането на повече мощност и въртящ момент за който и да е двигател и са били във фокуса при разработването на V8. Това изстрелва мощността до 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент в Европа и ускорява 0-100 км/ч от място за 4.8 секунди.

Избираемите режими за шофиране гарантират, че настройките на Mustang идеално отговарят на настроението и намеренията на шофьора. Те се управляват от бутон на централната конзола и настройват AdvanceTrac системата за стабилност, реакциите на газта, превключването на предавките и управлението за Нормален, Спорт+, Писта или Сняг/Мокър режим. Селективното електрическо серво позволява на водачите да избират между Нормално, Комфортно и Спортно усещане и твърдост на волана.

Ford Mustang използва напълно независимо предно и задно окачване за спортна динамика и комфорт, включително задно окачване с интегрална връзка, което оптимизира комфорта и механичното сцепление при шофиране. Предното окачване е тип MacPherson с двойни ябълковидни връзки, което позволява използването на по-големи и мощни спирачки, без да се накърнява усещането във волана.

Новата Kuga

Благодарение на системата за свързаност на Ford – SYNC 3, новата Kuga позволява на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости, по-разговорни гласови команди, и да боравят с 8-инчовия сензорен екран по същия начин, както с екрана на своя смартфон. Нов интерфейс включва по-големи и по-лесни за работа бутони и за първи път позволява управление с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.

Kuga е с най-новия дизайн на Ford за дързък и спортен външен вид, който споделят също компактният SUV EcoSport и новия голям SUV Edge. Адаптивните фарове на Ford се предлагат за първи път при Kuga. Системата следи околната осветеност и автоматично подобрява видимостта, като настройва ъгъла на лъча на новите биксенонови фарове на една от седемте настройки, в зависимост от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до обекта отпред. 

Новата Kuga предлага хендсфри технология за задната врата, която може да се отваря и затваря с леко движение на крака под задната броня. Технологията, избрана от над една трета от клиентите на Kuga в Европа през 2016 г., предоставя на родителите лесен достъп до багажника, когато отиват към автомобила с ръце, заети с покупки, детски колички и малки деца.   

Освен множеството технологии за шофиране, паркиране и безопасност, новата Kuga предлага също Интелигентната 4х4 система на Ford, която разпределя въртящия момент към SUV колелата за оптимизиране на управлението и сцеплението, особено при хлъзгави настилки; Контрол на завиването, който компенсира загубата на контрол, в случай че водачът навлезе в завой с много висока скорост; Векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой.

Новият Edge

Висококачественият SUV Ford Edge осигурява първокласен комфорт, модерни технологии в помощ на водача и водещо в класа пътно поведение. С хармонични, висококачествени материали и авангарден дизайн интериорът на Ford Edge създава премиум усещане от момента на отварянето на вратите.

Високото оборудване включва отопляеми предни и задни кожени седалки за подобрен комфорт в студеното зимно време и вентилирани предни седалки за пътниците в горещите дни, насочвайки студения въздух от климатика през перфорацията на кожата на седалките.

Отопляемите волан и челно стъкло помагат на водачите в студените утрини. Всеки сантиметър от интериора на Edge е използван максимално функционално. Удобството на задните седалки е подобрено посредством водещо в класа място за главата (1032 мм) и за раменете (1536 мм). Мястото на предните седалки също е сред най-доброто в класа.

Новият Ford Edge използва камери, радари и ултразвукови сензори за поддържането на 18 модерни технологии, намаляващи стреса при шофиране. Новият Ford Edge се предлага с широкообективна камера, която помага на водачите да виждат зад ъгъла, използвайки 1-мегапикселова камера в предната решетка, която показва гледката от ляво и от дясно на цветния 8-инчов тъчскрийн. При липса на видимост на кръстовище или при излизане от магистрала, камерата помага на водачите лесно да видят приближаващи автомобили, пешеходци или велосипедисти. 

Edge се предлага с избор между два високотехнологични 2.0-литрови дизелови двигателя: със 180 к.с. и ускорение 0-100 км/ч за 9.9 секунди и максимална скорост 200 км/ч и с 210 к.с. Bi-Turbo версия, която ускорява 0-100 км/ч за 9.4 секунди и максимална скорост 211 км/ч. И двата двигателя са със среден разход от 5.8 л./100 км и CO2 емисии от 149 г/км. 

Ford Mondeo

Като истински флагман на марката, Mondeo беше първият носител на голяма част от новите технологии, които вече са налични в цялата гама на Ford: Асистента за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци; усъвършенстваната Система за активно спиране в града; Системата за индикация на разстоянието; Динамичните LED фарове; Активния паркинг асистент, допълнен от Системата за перпендикулярно паркиране и Системата за напускане от паркомясто; Асистента за странична помощ и др.

Mondeo подобрява комфорта и удобството за водачите с иновации като първия в класа Електрически регулируем волан с памет, Мултиконтурни седалки с уникална масажираща „Active Motion“ функция и гласовата технология SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей и системата за помощ при аварийни ситуации.

Mondeo разполага с най-широката и модерна гама двигатели в 24-годишната си история и осигурява изключително богат избор за клиентите в Европа. За първи път на Стария континент се предлага хибридно Mondeo, комбиниращо специално разработен 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия за подобрени икономичност и СО2 емисии. Гамата се допълва от усъвършенствания 2.0-литров дизелов TDCi двигател с 210 к.с., както и от версията с 6-кратния световен двигател на годината 1.0 EcoBoost – първият 1.0-литров бензинов двигател в сегмента. С добавянето на Vignale към гамата, Mondeo отваря предлагането към нов кръг от клиенти, които търсят премиум автомобил на разумна цена.