Начало Автомобили Бъдещето влиза в серийно производство

Бъдещето влиза в серийно производство

52
0
моторшоу,Франкфурт

Под надслов „Бъдещето в серийно производство“ панаирното градче във Франкфурт събра за 64-ти път автомобилостроителите от цял свят, с малки изключения, разбира се – липсваха почти фалиралите шведи от Saab и японците от Nissan и Mitsubishi.

Обявените предварително 80 нови автомобили и над 20 световни премиери (повечето от тях представихме преди изложението) всъщност се оказаха доста по-малко. Ако изключим различните модификации на съществуващи вече модели, то изцяло новите, правещи своя дебют на салона коли могат да се съберат на пръстите на двете ръце или малко повече. Но и повечето от тях се явяват дълбоко модернизирани досегашни модели, а не абсолютно нови конструкции.
Затова и ще обърнем повече внимание на наистина новите автомобили, които в близко и малко по-далечно бъдеще ще се появят на пазара и за които именно става въпрос в слогана на изложението.

Естествено най-многобройни бяха премиерите на домакините от Германия.
Освен вече представената пред световната преса BMW 1 Серия и най-мощния си спортен седан М5, баварската компания показа и накъде ще се развива занапред, представяйки два електрически концепта – градския модел i3 и спортното купе i8.

Основният конкурент на баварците Daimler демонстрира новата си В-Class, а отбелязвайки 125-годишнината от датата на патентоването на триколката на Бенц, компанията представи и поредния си концепт F125!. В него мнозина виждат как ще изглежда през 2025 г. лимузината S-Class, но по-важното в случая е, че той е технологична платформа за разработка на задвижване с водородни клетки, към която технология компанията се ориентира за в бъдеще.

Истинска изненада предизвика VW с представения си малък градски модел Up! Независимо от наличието в съседство на третото поколение Beetle, малката кола определено бе гвоздеят на щанда на марката. Освен вече познатия от предварителната информация стандартен хечбек, мъникът бе представен и в още няколко разновидности – крос Up!, GТ-версия, еко-версия, електрическа и даже плажно бъги и up! Azzurra. Даже и да не бъдат пуснати в серийно производство някои от тях, без съмнение това ще е бъдещия бестселър на марката, още повече, че и цената му е доста добра.
Една от най-очакваните премиери без съмнение бе поредното поколение на легендарното 911 на Porsche. Спортното купе има вече повече индивидуални черти в екстериора и със сигурност няма да се бърка с предшественика си. Направени са и значителни подобрения на всички възли и агрегати, но най-важната новост е 7-степенната механична скоростна кутия. Така че Porsche 911 (индекс 991) е първият в света сериен автомобил със седемстепенна механична трансмисия.

Във Франкфурт своя световен дебют направи и новото поколение на седана Lexus GS. В него за пръв път се реализира новия фирмен стил на марката, характерна черта за който е радиаторната решетка, напомняща пясъчен часовник. Всичко останало е вече познато – 2,5 и 3,5-литрови бензинови модификации, като и хибридния GS450h. Учудва липсата на дизелова версия, дали защото Европа е на втори план за японците, традиционно отделящи повече внимание на Америка.
Друга важна премиера на японска компания бе компактния кросоувър Mazda CX-5. Освен атрактивната си външност, автомобилът е първият модел на марката, снабден с изцяло с новите двигатели и трансмисия на технологията SkyActive, превръщаща се във визитна картичка на компанията.
Осем години след като представиха първия концепт, италианците от Maserati демонстрираха първия, почти готов за серийно производство, всъдеход в историята си Kubang. Това стана възможно благодарение на алианса Fiat-Chrysler, като с американски произход е платформата на Jeep Grand Cherokee, а и производството му ще става отвъд Атлантика. Италиански остава дизайнът и двигателите, които ще са нов 4,7-литров V8, разработван в момента и 3-литров турбодизел на VM Motori. Не е изключено за американския пазар да се предлага и 8-цилиндров бензинов агрегат с обем 6,4 литра.

Легендарният всъдеход Land Rover Defender ще бъде заменен с изцяло нов модел през 2015 г., а как може би ще изглежда той видяхме също във Франкфурт. И то представен в две модификации – DC100 и DC100 Sport. Първият се определя като надеждно работно конче за всякакви терени, докато вторият концепт е по-ярък, младежки вариант. И двата автомобила се задвижват от 4-цилиндрови агрегати (дизелов и бензинов съответно) през 8-степнна автоматична трансмисия. Предлагат се и всички подпомагащи водача системи, познати от другите модели на марката (адаптивно окачване Magneride и Terrain Response), както и изцяло нови придобивки като хидролокатор, измерващ дълбочината бродовете и подготвящ автомобила за преодоляването им.

Прототип на нов модел, който ще заеме нишата между Skoda Fabia и Octavia бе демонстриран на щанда на чешката компания. Показаният MissionL е с традиционната за Skoda каросерия лифтбек (с вид на седан, но капака на багажника е едно цяло със задното стъкло) и се очаква производството му да стартира още през следващата година. Колата демонстрира основните тенденции в стила на цялата бъдеща гама на марката – има изчистени форми, с ясни и прости линии, но и леко емоционални. Най-вероятно автомобилът ще се базира на модернизирана платформа от VW Golf и ще използва и негови двигатели и трансмисии.