В Хюндай все още не е решили дали ще продължат участието си в WRC. Това обяви Тиери Нювил в навечерието на рали Сафари в Кения. Белгиецът обаче опроверга спекулациите, че южнокорейският производител вече е решил да напусне най-високото ниво на световния рали шампионат след края на сезона.
Rumours are flying around that 2025 could be the last year of the Rally1 regulations, with Rally2s being the top class category for one year before the WRC 27 regulations take effect in 2027.
The reason for this is that Hyundai is allegedly leaving the sport after 2025.
HMSG pic.twitter.com/vjckTbB0QG
— Powerslide (@PowerslideMedia) March 19, 2025
Нювил настоя, че Хюндай все още не е взел решение за бъдещето си в Световния рали шампионат (WRC) след края на тази година. Белгиецът определи неотдавнашните спекулации, че марката вече е решила да си тръгне след финала на сезона като „неоснователни“.
По-рано тази седмица се появи публикация на белгийска медия. В нея се твърди, че южнокорейската марка вече е взела решение да напусне топ категорията на WRC след сезон 2025. Предполага се, че след това всички екипи в премиерния клан да преминат ще премине към Рали2 машини за 2026 г.
Вчера Нювил призна, че бъдещето на Хюндай остана несигурно. Световният шампион обаче отрече предположенията, че вече е взето окончателно решение. Предполага се, че това ще се случи до началото на лятото.
„Както всички останали, току-що научихме за тези слухове, които очевидно са неоснователни“, заяви Нювил. „Те бяха публикувани,, за да предизвикат повече шум. Това беше шок за всички. Това особено ме дразни, защото показва липса на уважение към всички хора от екипа, които се борят и стават всяка сутрин мотивирани да си вършат добре работата и вярват в продължаването на тази програма.“
„Те очевидно се страхуват, че тя скоро ще спре. Аз обаче съм в добра позиция да ви кажа, че не е взето никакво решение. Бъдещето на Хюндай все още е несигурно. Смятам, че разпространяването на подобни слухове не е оправдано, докато не се вземе крайно решение. Трябва да оставим на хората, които вземат решения, да решат какво ще се случи“, добави пилотът на Хюндай.
Хюндай се завърна в WRC през 2014 г. Преди това марката участваше от 2000 до 2003-та, но не постигна сериозни успехи и се оттегли. Първата победа на Хюндай дойде в рали Германия същата година. благодарение на Нювил. Белгиецът е част от проекта на Хюндай вече 11 години.
Хюндай стана шампион при производителите през 2019 и 2020 г. Миналата година Нювил донесе на корейците първата титла при пилотите. Този сезон марката е планирана четири „жокера“ за хомологация, за да подобри автомобила i20 N Rally1.
Бъдещето на Хюндай в WRC е несигурно още от средата на миналия сезон. Марката потвърди ангажимента си за сезон 2025, но не пожела да коментира бъдещето си след това.
Несигурността относно бъдещето на Хюндай се появи след плановете да се присъедини към Световния шампионат за издръжливост (WEC) чрез луксозната марка Genesis. Спекулациите набраха още повече скорост, когато договорите на Нювил и Танак бяха удължени със само една година. В допълнение се появиха и предположения, че програмата на Хюндай в WRC може да бъде управлявана от частна компания, по подобие на случая с М-Спорт и Форд
Съотборникът на Нювил От Танак също няма представа какви ще са плановете на Хюндай след този сезон.
„Очевидно в момента много неща са напълно отворени. Затова предполагам, че е много трудно да се даде някакво обяснение. Предполагам, че никой отвътре не знае какво предстои за следващата година. Засега изглежда, че всичко е напълно отворено. Мисля, че бъдещият регламент е отворен и отборите са отворени“, каза Танак.
Walzing through the wilderness
#WRC #SafariRallyKenya pic.twitter.com/tfexYDP4Au
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) March 19, 2025