Брад Байндър вярва, че е само въпрос на време КТМ да се бори редовно за победи и подиуми в MotoGP. Австрийският производител се представя изключително колебливо през последните няколко сезона, макар и да има няколко отделни проблясъци.
КТМ печели поне едно състезание на сезон от 2020-та насам. Въпреки това австрийският производител няма достатъчна последователност, която да позволи на Байндър да се бори за титлата.
Австрийският производител записа две победи през сезон 2022, които бяха дело на Мигел Оливейра. Португалецът спечели дъждовните състезания в Индонезия и Тайланд. От друга страна, Оливейра така и не успяваше да покаже достатъчно добро темпо на суха писта. В крайна сметка петкратният победител в MotoGP реши да си тръгне от КТМ и д премине в RNF Априлия.
Същевременно Байндър записа подиуми в Катар, Япония и Валенсия. И трите му качвания на почетната стълбица бяха при нормални метеорологични условия.
Байндър стана известен като специалист по изпреварванията в неделните състезания. Пилотът на КТМ направи общо 96 маневри по време на цялата кампания. Също така той успя да постигне 17 резултата в топ 10, въпреки че 14 пъти стартира от по-задна позиция.
KTM e марка, която разполага с наистина големи ресурси. По този начин неспособността на австрийците да бъдат постоянна заплаха за подиума през 2022 г. е в разрез с промяната на съотношението на силите в MotoGP. Тази година премиерният бе тотално доминиран от европейските производители. Доказателство за това е тройният успех на Дукати. Италианският производител спечели титлите при пилоти, конструктори и отбор. Междувременно Априлия завърши на трета позиция при конструкторите и отборите, макар да разполага само с два мотора и по-малък бюджет. Веднага зад марката от Ноале е КТМ.
Байндър смята, че основният проблем на мотора RC16 е липсата на контакт със задната част на машината, както и недостатъчно сцепление. Според него, това пречи на мотора да завива по-добре. Въпреки това той е убеден, че е въпрос на време преди КТМ да направи пробив.
„Въпрос на време e КТМ да се бори редовно за победи и подиуми. Честно казано, те разполагат с ресурсите и имат всичко, от което се нуждаем. Очевидно в КТМ са толкова разочаровани, колкото и всички нас, когато не постигаме достатъчно добри резултати в неделя.“
„Ясно е какво трябва да подобрим и знаем върху какво трябва да работим за следващия сезон. Момчетата наистина определиха точно какво трябва да поправим и в каква посока да работим. В миналото просто хвърляхме редица части по мотора през цялото време и се надявахме някоя от тях да проработи“, добави пилотът на КТМ.
„Сега всичко, което опитваме, е много по-точно насочено към даден проблем и наистина виждаме дали работи или не. Лично аз смятам, че начинът, по който работихме през този сезон, наистина ни насочи в посока, в която сега можем да кажем: „Добре, това е, което трябва да направим, за да започнем да се подобряваме.“
Байндър добави, че KTM не се плаши да опитва нови неща и да гледа извън собствените си граници, за да се опита да подобри мотора си в MotoGP. Австрийският производител дори нае инженери от F1, които да помогнат за развитието на машината за 2023 г. Това стана възможно благодарение на дългогодишното партньорство между КТМ и Ред Бул.
Южноафриканецът финишира на шеста позиция в крайното класиране за сезон 2022 в MotoGP. Пилотът на КТМ не бе напълно доволен от постижението си и смята, че се представя много по-добре, отколкото предполага резултатът му в шампионата.
„Чувствам, че съм готов да правя добри неща. Освен това чувствам, че съм намерил точката, в която мога да завършвам състезания и знам, че мога да бъда силен в тях. Разбирам целия клас и гумите по-добре, отколкото през миналата година.“
„Заедно с KTM търсим последната стъпка, за да се опитаме да се преборим за нещо по-добро. Шестото място не е токова ужасно, но от друга гледна точка не сме там, където искаме да бъдем. Вярвам, че сме [много по-добри от шестото място]“, завърши Брад Байндър.
Вижте тази публикация в Instagram.
Догодина двукратният победител в MotoGP ще си партнира с Джак Милър. Австралиецът прекара последните два сезона в заводския отбор на Дукати, но в крайна сметка бе заменен от Енеа Бастианини.
Вижте тази публикация в Instagram.