Докато Люис Хамилтън постигна най-добри времена и в двете свободни тренировки в петъчния ден, Дженсън Бътън остана на седмо място, след като в първата сесия изостана само с 0,1 сек. Това бе обяснено от Бътън с използването на крило с по-малко аеродинамично притискане във втората част. Според него представянето в дълга серия от обиколки с това крило било изненадващо добро, но в една бърза обиколка му коствало доста.
„В следобедната тренировка използвахме настройки за по-ниско аеродинамично притискане“, обясни Бътън. „Сравнението бе доста интересно, но при тези топли условия губя повече заради пързалянето в завоите. Това води до сериозно износване на гумите.
Бе полезен тест, защото искахме да видим, как работи по-малкото задно крило. Явно е, че работи по-различен начин, но целта бе да разберем как. В състезателни условия използването му дава изненадващо добри резултати. Но в една обиколка има сериозни загуби, вероятно защото не може да се използва напълно ефекта при отварянето на DRS.”
Мартин Уитмарш разкри, че Бътън ще се върне към използваната от Хамилтън конфигурация за последната свободна тренировка утре.
„Мисля, че Люис използва днес правилните настройки“, обясни Уитмарш. „Опитахме нещо на колата на Дженсън във втората тренировка, което нямаше как да бъде променено, защото предавателните числа на скоростната кутия бяха съобразени с него. Събрахме добра информация, която се надяваме да ни е от помощ този уикенд.“