Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън пръв във втората сесия на Истанбул парк

Бътън пръв във втората сесия на Истанбул парк

50
0
Виталий Петров,Люис Хамилтън

Дженсън Бътън с Макларън бе най-бърз във втората тренировка пред неделната Гран при на Турция. Втори, само на 65 хилядни от секундата, остана Нико Розберг с Мерцедес, а трето и четвърто време записаха съотборниците им Люис Хамилтън и Михаел Шумахер. Пети е Марк Уебър с Ред Бул. Шампионът и съотборник на Уебър Себастиан Фетел изобщо не участва в тренировката. Между двете сесии по обяд в Ред Бул пристигнаха инженери от Рено, за да проверят състоянието на мотора на германеца след инцидента тази сутрин. Механиците продължаваха работа по събирането на колата, но пилотът така и не облече състезателния екип, защото не бе възможно болидът да се провери и възстанови в рамките на паузата между изпитанията. В бокса на Уилямс пък работеха по колата на Пастор Малдонадо, който също не завърши сутрешната сесия.

Дъждът от ранните часове днес спря и пистата бе почти напълно суха преди вторите 90 минути за изпитания. Температурата на асфалта бе два пъти по-висока от сутринта – 24 градуса.

Всички започнаха много активно работа, като този път пилотите на Макларън бяха едни от първите на пистата за разлика от сутринта, когато на мокрото трасе направиха само опознавателни излизания. Нормално тестовете стартираха с новите твърди гуми на Пирели и повечето екипи бързаха да получат данни за работата на новите си елементи. Половината екипи (в това число Ферари, Рено, Макларън, Мерцедес) тестваха нови предни и задни крила, подове и спирачни кутии и апарати. Работейки с обновена версия на задното крило с по-прецизна система за повдигане на горния елемента в първите серии след 5 обиколки най-бърз първо бе Нико Розберг – 1:30.545 мин. Хамилтън обаче веднага слезе до 1:29.030 мин, а след още две обиколки направи и 1:28.345 мин. Съотборникът му Бътън също бързо постигна добра скорост и след същата серия от 6 обиколки бе на 0,244 сек от съотборника си. В седмата успя да поведе в класирането на свои ред с време 1:28.222 мин. Затваряйки 8 тура, Нико пак излезе напред – 1:28.215 мин.

Пилотите на Ферари Фелипе Маса и Фернандо Алонсо направиха близки серии от по 7 тура, но бяха на над 1 сек от темпото на Макларън в тези първи излизания.

Уебър бе на цели 3 сек след първите си 7 обиколки зад Нико Розберг. Марк обаче бе в много по-дълга серия от съперниците си – 12 обиколки. Той премина през най-добрите турове на гумите си с много повече гориво в колата. По принцип в Турция 10 кг повече гориво означават 0,39 сек по-ниска скорост в обиколка, а един тур изисква около 2,5 кг гориво.

Михаел Шумахер изчака с първата си серия и само след 6 тура бе на върха на класирането с 0,05 сек по-бърза обиколка, но се прибра веднага след нея.

След като 1/3 от времето изтече, в бокса на Уилямс бяха готови с колата на Малдонадо. Интересът към тима този уикенд е повишен след обявените промени и напускането на хора като техническия директор Сам Майкъл, като сигурни източници твърдят, че огорчен от последните години Франк Уилямс не само, че не е пристигнал в Турция, но и е започнал преговори с индийците от Тата за пълна продажба на тима.

30 минути след началото пилотите на Макларън бяха сред първите, които започнаха и вторите си серии от обиколки с твърдите си гуми.

Скоростта в тях не бе приоритет за сребърните, а изпитването на новите детайли – под и предно крило, но както вчера стана ясно – без революционни решения в изпускателната система. Останалите също продължиха работа, но Розберг, Петров, Шумахер и Маса, рязко подобриха темпото си с над 0,5 сек. Нико записа топвреме от 1:27.352 сек, което свали до 1:26.961 след нова серия от 6 обиколки.

40 минути преди края Уебър пръв сложи мекия тип гуми софт и стана втори – 1:27.270 мин. Миг по-късно Алонсо се завъртя на 6-ти завой и темпото на австралиеца веднага бе снижено, макар че очевидно на тази писта трудно би могла да се направи втора бърза обиколка с мекия тип. Алонсо бе в началото на втората си серия с незагрети гуми. Продължи, но колата отново блокира на входа и механиците го избутаха.

Хамилтън също сложи меки гуми 36 минути преди края. Веднага бе на 0,072 сек от времето на Розберг и това бе максимумът, защото и при него ясно скоростта рязко спадна във втория тур. След минута и Бътън направи своето излизане с нови меки гуми и поведе – 1:26.456 мин. Бе много любопитно какво ще е и темпото на Розберг с меките гуми. Той започна бързия си тур и в първия сектор бе пред всички, но загуби във втория и третия сектор и в крайна сметка остана на 0,065 сек от Дженсън. Така в квалификационен ритъм бяха записани най-добрите постижения.

25 мин преди края и Алонсо бе на пистата с меки гуми, загуби две десети в първи сектор и после рязко намали скоростта, след това направи още един бърз тур за разлика от останалите.

Уебър също продължи работа с меките гуми, но след известна пауза и въпреки че гумите му бяха работили, вече подобри сериозно времето си и стана пети на 0,693 сек от Бътън.

В последните минути всички направиха традиционните си обиколки за проверка износването на гумите, като Алонсо продължи работата си с твърдия тип.